Knöl på högra höften!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hejsan! jo skälet till att jag ens är medlem är för att mitt marsvin har en ungerfär halvcentimeters bred knöl på ryggen, är det ett tecken på cancer knöl, jag är verkligen jätte orolig och skulle uppskatta om ni hjälpte mig med råd och funderingar om vad det kan vara
(marsvinet är 5 år)
Hej och välkommen :), det kan vara en fettknöl med.
oroa dig inte, innom ett dygn kommer du ha massor med bra svar från folk som råkat ut för samma sak och deras erfarenheter :) finns massa diskussioner här som gått utt på knölar på marsvine med lyckliga slut :)
Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna - ej smf reg
Tack men jag kollade en annans inlägg där det var liknande beskrivning och det kan tyda på nån sorts knöl jag ej kommer ihåg, men i vilket fall så skrev hon att man typ skulle vänta och hålla koll på knölen, sen skulle den spricka eller nåt vad hon nu skrev och då var det bara att tvätta så ofta man kunde och hålla det rent och så småningom så försvinner den .
Det kan vara en fettknöl vilket gamla marsvin kan få och dom är ofarliga. Det kan också vara en varböld som har bildats av tex ett sår och då måste den tömmas och göra rent. Det kan också vara en tumör. Och så kan det vara något mer som jag har glömt bort vad det heter men det kommer säkert någon annan på.
Om du är osäker på vad det är för typ av knöl så är det bästa att gå till veterinären så att dom får kolla på den och se vad det är.
Hej
Vi har själva en tös med en knöl ungefär vid skulder bladet.
Vi var inne hos vetrinären som trodde det var en varböld. Men sa att vi inte behövde göra nåt åt den då marsvinet inte stördes av den.
Men jag råder dig att åka till vetrinären så du får höra deras åsikt.
Återigen, precis. Ta alltid det säkra före osäkra!