Har de ändrat igen? Hjälp!
Tidigare och senast idag så kunde jag på höger sida mellan
"sajtadministration" och "Mina ifokus-sajter" Se de inlägg jag deltagit i och inget annat.
Nu när jag kikade så är det ändrat där det står "uppdaterade inlägg" och i den rutan är istället gräv i arkivet, mina inlägg och så vad det verkar senaste inlägget på hela iFokus sajten, oberoende om jag är medlem på den sajten där inlägget postats eller inte. Otroligt irriterande. Så har det blivit ändrat för alla eller är det min kära treåring som lyckats komma åt någon inställning så det går att ändra tillbaka?
Det är likadant för mig!
Med vänliga hälsningar, Frida. ♥
http://einleid.blogg.se/
Så är det för mig också…
De funktionerna står ju där när man inte har några inlägg som är uppdaterade och som man har skrivit i sedan tidigare. Jag tycker att det är väldigt roligt. :) Det var så jag hittade till det här inlägget. 
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
#1# #2# Skönt, då är det inte mitt lilla klåfinger som varit i farten :)
Men vad tycker ni? Är jag gnällig om jag erkänner att jag tycker det är sjukt irriterande och störigt? Tyckte det var mycket bättre innan då man kunde se just de trådar man själv deltagit i och ingenting mer.
#3# Men för mig har det då istället varit helt tomt vilket jag tycker är bättre.
Som nu, nu har jag fyra trådar som jag deltar i men kan inte se någon av dem, det kunde jag tidigare, då stod de som en lista och markerades med tjock text om någon skrev i dem.
Jag tycker också att det är störande. Det hade varit en annan sak för mig om det kom upp nya inlägg på mina iFokus sajter, men nu är det ju alla :/
Med vänliga hälsningar, Frida. ♥
http://einleid.blogg.se/
Det är inte störande för fem öre, det är BRA. Betydligt bättre än om det är helt tomt - vilket det är när man redan har läst alla de uppdaterade trådarna - och det är endast då de nya funktionerna syns.
De fyra trådarna du deltar i ser du bara i den där rutan när de är uppdaterade - vilket du fortfarande gör. Nu när jag har skrivit detta kommer det att komma upp i din "Uppdaterade inlägg"-ruta, och de nya funktionerna kommer att bli osynliga, tills du har läst igenom alla uppdaterade inlägg som stod i rutan. Vad är det att gnälla över? Det är ju jättebra. Det ger folk möjligheten att läsa inlägg på sajter där de kanske aldrig skulle ha varit innan, vilket ju är en jättebra funktion. Ni som tycker att det är så irriterande behöver ju inte använda den. Texten är liten och diskret. Jag förstår inte alls hur man kan uppfatta det som "sjukt irriterande och störigt".
Det är dessutom en funktion som skulle ha kommit redan i början av nya iFokus, men som det blev problem med redan från start, så de som har varit så duktiga och jobbat som galningar med nya iFokus fick stänga ned och omarbeta funktionen. Äntligen har den återkommit! :)
Mvh,
Moa
Vad fint att du tycker den är bra, kul för dig. Jag tycker den är totalt kass och hoppas de ändrar tillbaka igen. Du kan knappast avgöra vad som är störande för någon annan.
Tidigare stod alla trådar man deltagit i som en lista och den listan var där hela tiden om man inte medvetet tog bort dem från listan, alltså behövde det inte bli tomt om man inte själv valde det. Jag är inte intresserad av alla sajter på hela iFokus och är därför inte heller intresserad av att se inlägg som skrivs i dem jag inte är medlem på. Enkelt.
#9 Jag har hört sjukt mycket gnäll sedan nya iFokus lanserades - och även innan det - vilket är varför jag blir extra irriterad. Folk ger inte ens nya funktioner en chans - vilket ni verkar ge väldigt bra exempel på. En ny funktion, en liten förändring för ögat, och då blir det kalabalik, önskan om att det ska ändras tillbaka, klagomål och gnäll. Sådant är JAG less på.
Detta är en funktion som ÄR väldigt bra, och som gör att iFokus blir öppnare. Man får möjligheten att hitta sajter som man kanske inte hade gått in på annars, för att man är så bunden till bara en eller ett par andra sajter.
Jag förstår inte alls vad du menar - den listan finns ju kvar tills man redan har läst alla de inläggen. Rutan blir fortfarande inte tom om man inte vill det. När man väl har läst inläggen, då blir det ju tomt i den där rutan. Det är precis likadant som innan, bara att när man har läst alla inlägg så blir inte rutan helt tom igen. Det är ju bara bra att en tom ruta får fler funktioner.
Bara för att just DU inte vill har en speciell funktion, betyder inte att det kan appliceras på alla andra. Det här är inte en funktion som faktiskt är störande eller som tar plats från något annat. Det var en betydligt större förändring när nya iFokus lanserades, men du verkar ha överlevt det också, ellerhur? Den här funktionen fanns redan då, vilket betyder att om de inte hade varit tvungna att ta bort den och omarbeta den så skulle du inte ha något att gnälla över idag.
Som sagt, det är ingenting som har ändrats med den där rutan överhuvudtaget, förrän man har läst igenom listan med uppdaterade inlägg. Då står det tre små rader med funktioner som man kan roa sig när man ändå inte har några uppdaterade inlägg att läsa.
Mvh,
Moa
#11# Och bara för att DU tycker den är bra behöver inte alla tycka det. Det är lika korkat som att påstå att bara för att DU gillar potatis så är alla som inte gillar det gnälliga.
#10#Problemet är att det har ersatt listan som var där tidigare. Om jag tex deltog i fem trådar så stod de där som en lista även när det inte skrevs i dem, det blev aldrig tomt om jag inte själv valde att readera trådar från listan. Nu har de tagit bort listan och jag ser endast en av dessa fem trådar om det skrivs i den, när jag läst vad som skrivs så försvinner den igen och istället ser jag bara de tre punkter jag tog upp i ts, som jag inte har något intresse av egentligen.
Men snälla, förstår du inte hur listan fungerar? Det är ingenting ändrat med listan.
De där trådarna du pratar om har du helt uppenbart läst, och sedan har ingen skrivit i dem igen. I sådana fall finns de självklart inte kvar i rutan "Uppdaterade inlägg".
Så fort någon har skrivit i några trådar jag har har skrivit i, så kommer de upp i rutan "Uppdaterade inlägg", och då försvinner det som stod i den tidigare tomma rutan. Exempelvis står det nu:
» Gratis Frakt i påsk
» Gräv i arkivet
» Mina inlagg
Men så fort någon exempelvis har skrivit i den här tråden så försvinner ju de texterna, och länken till den här tråden kommer upp. Om någon har skrivit i den här tråden, samt i två andra trådar som jag har skrivit i, så kommer det upp länkarna till alla de tre trådarna.
Det är alltså ingenting som är annorlunda, och du har ingenting att klaga på.
Mvh,
Moa
Men snälla, förstår du inte hur listan fungerar? Tidigare låg de kvar i rutan TROTS att man läst det senaste inlägget, så att man enkelt kunde hitta och gå in i dem igen, det gör de inte längre.
Jag vet inte vilka fler ord jag kan använda för att få dig att förstå och har inte riktigt lust att lägga mer tid på det heller.
Nej, det gjorde de inte. Inte i listan uppdaterade inlägg. Där ligger de bara kvar tills man har läst dem, det är därför de heter "Uppdaterade inlägg". Vill du se flera inlägg du har gjort så går du in på ditt kontaktkort (din sida), och därefter på inlägg. Bara för lätthetens skull så skickar jag med en länk dit.
I uppdaterade inlägg ligger inläggen bara kvar tills man har klickat på dem. Och klickar man på kryssen så kommer det inte upp i listan igen förrän man har skrivit i tråden ännu en gång.
Mvh,
Moa
#16# Uppenbarligen har det inte alltid varit så eftersom det är fler än jag som märkt av ändringen.
Ett tag var alla kvar men då var det ju något fel? Om jag inte minns fel var du en av dom som ville ha bort dom som fastnat från listan? Men det var ju länge sen. Nu har dom alltid varit borta för mig, när jag läst. Alltså, varför ska man läsa trådarna igen när det inte finns några nya svar? Förstår inte alls problemet…
#18 I sådana fall har det varit något "fel" på ditt iFokus, för egentligen ska listan fungera så att de uppdaterade inläggen på listan ska försvinna när man har klickat på inlägget (och därmed läst det). Ibland fungerar också våra iFokus lite olika ut beroende på vilken webbläsare vi har.
Det kan också ha varit så att något blev lite galet när du blev medlem, eftersom det verkar som att du blev medlem när iFokus helt enkelt fungerade lite knäppt. ;) Vem vet. Vilket som; rutan ska, när den fungerar rätt, fungera så att inläggen försvinner från rutan allteftersom man har klickat på inläggen. Med andra ord fungerar det rätt nu, när inläggen försvinner efter att du har klickat på dem. Dock återkommer de ju om någon har skrivit i dem igen.
Mvh,
Moa
#19# Nej, och är det inget problem för dig så kan det inte vara det för någon annan heller, eller hur?
Det finns ett litet kryss i änden på varje tråd, det är mening att tråden ska försvinna om man klickar på det, det kallas att kunna välja och det var det krysset som inte fungerade så att även trådar som moderatorerna tagit bort stod kvar i listan.
Nej, krysset är till för att avsluta "prenumerationen" på tråden. Alltså för att göra att även om någon skriver i tråden så kommer den inte upp i listan "Uppdaterade inlägg".
Mvh,
Moa
#22# Suck, för att vara övertydlig eftersom detta uppenbarligen är livsviktigt att älta för dig.
Ja det var det jag menade med försvinna, försvinna från listan eftersom man inte är intresserad av tråden längre. Klarnade det för dig nu?
Jag fortsätter skriva eftersom du inte riktigt verkar veta hur det egentligen ska vara på iFokus. Vilket är helt förklarligt, då du helt uppenbart har haft något slags fel med din ruta som har gjort att inläggen inte har försvunnit fastän du har klickat på dem. :) Detta har alltså ingenting att göra med de nya funktionerna som har kommit.
Precis som Moa-16 förstår inte heller jag vad du har så mycket problem med.
Mvh,
Moa
#25# Och jag förstår inte vad ditt problem är, förutom brist på sysselsättning. Du har skrivit ungefär 1800 gånger nu hur du tror att det fungerar, att du tycker det är jättebra och inga problem och det lustiga är att du trots det ändå fortsätter upprepa dig i inlägg efter inlägg efter inlägg :) Tyvärr är min tid lite mer begränsad och jag har inte tid eller lust att upprepa mig lika många gånger, men jag hoppas att du hittar någon annan att älta ditt problem med.
Eftersom du fortsätter säga felaktiga saker om hur iFokus fungerar, så känner jag "tyvärr" ett behov av att förklara för dig hur det egentligen ska vara. Den naturliga påföljden av din fortsatta förnekelse blir tyvärr att jag upprepar mig. ;)
Sedan frågade jag inte vad ditt problem ÄR, utan vad det är du har problem MED när det gäller den nya funktionen. Det är sådant framförallt vi som är sajtvärdar vill veta, så att alla problem och buggar kan vidarebefodras till de som lägger ned tusentals timmar på att utveckla nya iFokus.
Mvh,
Moa