Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 1188 ggr
marsvin-90
0

Blödning under dräktighet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja har haft många kullar tidigare, men nu så har ja en hona Tofefee som har blödigt under dräktigheten under en dag (ca. 1 vecka sen nu) Trodde hon fick missfall men idag har ja kännt sparkar! Någon som varit med om de innan? Hur kan detta komma sig? Har själv aldrig haft en hona innan som gjort så här. Kan hon bara ha kastat en unge? Ja e som sagt förvirrad då ja hade räknat med att hon fått missfall. Hon e beräknad till 7/5 alltså 2 veckor kvar.

Ni får gärna dela med er om ni har liknande erfarenhet! Eller om ni vet vad detta kan bero på?

[SMF193 Sagan]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har varit med om liknande en gång. Den honan blödde lite bara, en vecka innan förlossning ungefär. Sedan fortlöpte allt normalt och hon fick sin kull utan problem.

Jag blev såklart orolig, men avvaktade därför att hon verkade helt normal och som sagt allt gick bra efter det.

Jag vet inte varför hon blödde, jag har aldrig haft det på någon annan.

Hoppas det ordnar sig lika fint för din hona :)

Ruthsmarsvin
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

min hona gjorde också så

dock bara 2 dagar innan sin "förlossning", blev också jätte orolig men gjorde som #1, avvaktade eftersom hon betedde sig normalt käkade och studsade runder i bursen som vanligt och allt gick jätte bra

Hoppas allt går bra vet inte heller vad det kan bero på men kanske som du säger at thon bara kastat en unge?

marsvin-90
0

Tack för att ni delade med er! =) O för att ni höll god ton, nu känner ja mig inte alls lika orolig o förvirrad. Kan väl även säga att hon ska föda senast om 2 veckor så de kan komma vilken dag fram till om 2 veckor.

Hoppas verkligen allt går som de ska nu efter alla mina missfall o toxor o allt annat… *Peppar Peppar*