Måste skriva av mig lite.
Känner mig så hemsk, ni vet när man vill känna på ett sätt men innerst inne känner något helt annat. Det har ju varit rätt tufft med marsvinen ganska länge, återkommande problem med Sveas päls, missbildade ungar o.s.v (vet att det är lindrigt mot vad många här varit med om men för mig har det varit jobbigt), sen har det varit en hel del övrigt förutom marsvin som varit oerhört tufft det senaste halvåret, det allra senaste var nu när vår älskade "gubbe" Squiggelin hittades påkörd efter att vi letat i flera dagar. Så nu ikväll så fick jag för mig att mitt senaste marsvin är satin och då kände jag bara att jag inte orkade, jag vill inte se henne bli sjuk och själv bestämma när gränsen är nådd och gå och inte kunna bestämma sig om det är dags, jag orkar bara inte men samtidigt så känns det så hemskt att känna så för hon är ju så fin och go och jag tycker ju hemskt mycket om henne. Usch vad elak man känner sig.
Var bara tvungen att babbla av mig lite tankar.
Usch vad jobbigt med så mycket elände, det är aldrig roligt. Jag har själv haft mycket elände med mina råttor på sista tiden, så jag vet hur det känns. :/ Jag hoppas att allt löser sig, och att dina marsvin - och andra djur också förstås - får behålla hälsan. :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
#1# Tack :) Det var egentligen inte meningen att gnälla så mycket som det lät :) det händer ju såklart mycket roligt med, kände bara när jag såg minstingens päls nu ikväll att jag bara inte orkar med att hon är satin.
#2 Ibland måste man få "gnälla av sig". Det känns bättre efteråt, och det blir lite lättare att hantera eventuella bakslag. :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Usch va jobbigt! Sänder en liten kram, å du! Det är helt okej att babbla av sig och gnälla. :) Vi är ju inte mer än människa! Tänker du förresten på min dorians syrra nu? Jag har inte sett några tecken på att dorian skulle vara satin. Hoppas att det kanske lugnar lite i alla fall, om det nu var den tösen du menade. Du får ta ett blodprov på lilltjejen och kolla hur det ligger till. :) Jag ska testa dorian mot OD när han är 6 månader.
Ibland känns allt bara tungt & jobbigt. Är själv inne i en sån period. Väntar en kull nu i dagarna av omplaceringen Lovis. Min hund blev inlagd förra veckan igen. 12,000kr & de hittar inge fel.Senast i januari, då 10,000kr. Nu ska jag träffa en djur tolk.
Min son är inne i en rejäl 3 års trots.
Tumörer på marsvin.Mina sjukdomar bråkar med mig dygnet runt.
Men försöker iaf se positivt. Solen skiner & våren är här. Nu ska jag till jobbet några timmar. Sen lång ledigt
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#4# Ja det är lilla Dora jag tänkte på, hennes päls ser liksom konstigt genomskinlig ut, Hur gör man ett sånt blodprov. Eller mer, vad säger man när man ringer vet och ber om det?
#5# Usch, förstår att det måste vara jättejobbigt, det är ju enorma summor när det gäller hund. 3 årstrotset har vi här med, vi funderar på om lillen är sjuk så som han håller på men det är nog bara trotset.