Teddy eller rex? För skojs skull :-P
Teddy. Fråga mig inte varför, det är bara en gissning
Såg bara första. Andra känns som en rex, tycker de brukar ha kompaktare kropp
Vet du själv vad de är? :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#9 Japp :-) Du hade rätt på 1 och 2 :-)
2,6,8,9 rex.
#13 Japp :-) Resten teddy då?
Bara på kul kunde jag inte låta bli att gissa fast jag är sämst på dessa raser. Jag råkar vara väldigt släthårsinriktad.
Teddy: 1, 2, 4, 7
Rex: 3, 5, 6, 8, 9
Alltså det är bara en känsla bara gissningar…
#10 rex #11 Teddy?
10 rex och 11 teddy…
Dom två sista rex!
2,4,6,8,10,11 är rex? Resten teddy?

Jag tror inte ett dugg på att man skulle kunna se på ett marsin om det är rex eller teddy, det blir bara en gissning. Ex. finns det ju släta som bär på både rex och teddy, har själv fått rexungar efter en slät och en virvel och har haft flera hanar som burit på både rex och teddyanlag, så i praktiken är det ju omöjligt att se om det är en rex eller en teddy, eftersom pälsen är identisk och att säga att man ser det på kroppsformen, det är ju bara skitsnack, eftersom marsvinens kroppsform kan vara helt olika, även ungar från samma kull kan ha helt olika kroppsform. Så det enda som säkert kan avgöra om det är en rex eller en teddy är en testparning.

De funkade:D 
okej.. Allt ja vill veta, är om detta är en Teddy eller en rex? för jag vet inte själv.
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
#23 teddy
#24 satinteddy
#25 blandning?
#26 blandning?
1, teddy
2, teddy
3 till höger rex,
3, till vänster teddy
4, Teddy
Rätt svar på mina:
- Emras Brumma, teddy
- Nalle-Maja (Bananas i stamtavlan), rex
- Myrra, rex med alpacapappa, kullsyster till Rufsi, dotter till Mys
- Oops Fiflax, lakeland
- Nannie (Aurora i stamtavlan), rex, mamma till Mys
- Ludde, rex, son till Mys, pappa till Honey
- Cavicares Zeb, teddy
- Mys, rex, mamma till Rufsi, Myrra och Ludde, dotter till Nannie
- Mys igen
- HoneyBunny, rex med texelmamma, son till Ludde
- Rufsi, rex med alpacapappa, kullsyster till Myrra, dotter till Mys

Svar på mina bilder:
Första bilden #23, Rex
Andra bilden #24 Rex
Tredje bilden #25 båda är rex, dom är kullsystrar
Fjärde bilden #26 Teddy, kom från en kull med mamma släthår och pappa virvleblandis och visade sig vid testparning med en rexhona vara teddy.
#28 Tyvärr kan jag inte hjälpa dig, har inte en aning. Som du ser av den här tråden så är det inte många som gissar rätt, så dom gissningar som är rätt är nog mer tur än skicklighet.
#32 Men är inte #24 satin?
Jag lyckades gissa rätt bra. Det kan väl tyckas skickligt men det talar helt mot min tes jag tror nämligen inte man kan skilja dem åt bara genom att se en bild. Om man föder upp någon/båda raserna och är expert är de kanske möjligt att man kan det om man håller djuret i sina händer och kan känna på pälsen men jag vet faktiskt inte om det heller är så säkert. Däremot tror jag säkert uppfödarna kan känna igen sina egna linjer.
Jag har fått för mig att rexarna är större, längre i både huvudet och kroppen och strävare än teddy men det finns så många undantag att det absolut inte kan kallas fakta.

#33 Det vet jag faktiskt inte, har aldrig tänkt på att hon skulle vara det, det är ett marsvin som jag tagit hand om, kommer från djuraffär.
#34 Det kan ju skilja rätt mycket på pälskvalitet från djur till djur, så det är nog svårt att kunna skilja dom åt genom att känna på pälsen.