ute dygnet runt
jag har en fundering!om man ska låta marsvinen vara ute dygnet runt i sommar, då känns de som att man ska ha nät under buren så att inget djur kan ta sig in,marsvin ska ju inte ha nät för sina små tassar de vat jag,,men om dom kan va ute dygnet runt i riktiga burar med bra bo lådor,så tycker jag att det är bättre med nät i botten än att dom ska bli uppäten,vill gärna ha kommentarer!
Glad Påsk önskar jag er alla på ifokus
Jag har alltid nät i botten på mina uteburar. Just för andra djur. Mina grisar är alltid ute dygnet runt på sommaren i alla väder. Bra isolerat hus med mkt halm så klarar dom sig
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag ska ha en flock honor ute dygnet runt nu under sommaren.
Ska ha nät överallt och sätta fast buren med tältpinnar i backen så inte t.ex en grävling vänder omkull buren lika lätt.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
ok,,tack så mycke för ditt tipps,jag hade tänkt att dom ska få bo i en stor kanin bur som är 2,10 lång och 2meter bred och de är bra stora bo lådor eftersom kanin har bott där,,,,vill gärna ha fler kommentarer
vilken fin hemsida du#1 har nyss kollat på den,
min bur sommar bur är ju 210 lång och 2 meter bred med 2 STORA separata bo lådor dom varje bolåda är 87lång och 57 cm bred ca60cm hög,,hur många marsvin tycker ni att man kan ha i den??
#4 tack så mkt 
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
#5# Kan du inte visa en bild på den?
ohh om ja kunde de,måste be om hjälp för jag är oduglig på sånt
Ett tips är att ha dubbla inhägnader, eller i det här fallet en inhägnad utanför och runt buren. T ex kompostgaller. Bara för att göra det ytterligare lite svårare för rovdjur att komma tättinpå. Härligt att dina marsvin ska få vara ute hela sommaren :)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Ha nät i botten, rovdjur kan gräva sig in annars :) Mina marsvin brukar vara ute dygnet runt på sommaren, dock kommer inte Blixten och Lotus vara det efter Blixten är skinny men morris och totti kommer att vara det :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vilka härliga burar! Vill ha! Blir perfekt. Spån & sen halm i husen
…………………………………..
ok,då ska jag lägga in spån och halm i husen,,tack för tips och råd=)
till#2hur många marsvin har du i din flock?? och hur stor bur har du?kan va kul att veta