Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: sajtenifokus
Läst 552 ggr
alva-m-t
0

Hur blir man medarbetare?

Hej!

Jag skulle vilja bli Medarbetare på hundar, och marsvin.ifokus, hur blir man det?

Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.

Abico
0

Kontakta sajtvärden och berätta om dig själv. Men det är förstås inte säkert att det finns något behov av fler Medarbetare på sajten du är intresserad av för stunden.

Hanna 

alva-m-t
0

Bra!

Men hur kontaktar jag sajtvärden, vem är det?

Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.

Abico
0

Klicka på "Om sajten" och skicka sedan ett pm till sajtvärden för respektive sajt.

Hanna 

Sandra-B
0

Precis som Hanna har svarat så är det bästa sättet att ta kontakt med sajtvärden på den sajt man är intresserad av att bli Medarbetare.

När jag väljer ut Medarbetare här på MiF så utgår jag ifrån hur jag anser att personen sköter sig på sajten. Jag vill att det ska vara en aktiv person, som uppträder moget, är hjälpsam, respekterar sajtreglerna, har lätt att uttrycka sig i skrift och liknande. Dessutom ska personen ifråga ha åtminstone grundläggande kunskap om marsvin och passa in i den grupp adminsitratörer som redan finns.
Man behöver absolut inte vara "perfekt" (det är ingen) men det är det jag tittar mest på.

Jag lägger med andra ord stor vikt på vad jag anser är personlig lämplighet.

När jag (eller någon av medarbetarna) har hittat en medlem som vi tror platsar som Medarbetare här tar jag kontakt med medlemmen ifråga och pratar lite med denne och därefter frågar jag om personen är intresserad av att bli Medarbetare på sajten. Vill medlemmen det så läggs h*n till som Medarbetare på prov under en period och därefter utvärderar vi alla bakom sajten hur det har gått och efter det fattas beslutet om medlemmen ska få stanna kvar som Medarbetare eller ej. Typ så :-P

Får även en del PM av medlemmar som är intresserade av att bli Medarbetare, de brukar skriva och berätta om sig själva, sina kunskaper om marsvin etc. Därefter brukar jag (eller vi) hålla lite "koll" på medlemmen för att se hur denne passar in enligt punkterna ovan- tycker vi att medlemmen verkar passa och vi är ute efter nya medisar så erbjuds medlemmen en provperiod, är vi inte ute efter nya Medarbetare just då så kommer jag ändå ihåg vem som anmält sig och hör av mig om det skulle bli aktuellt längre fram.

Även om vi anser att personen som anmält intresse verkar vara lämplig betyder det inte att en annan medlem inte kan bli Medarbetare före/istället för den medlemmen i alla fall- det finns i så fall någon anledning som gör att vi valt den andra istället och det är inget personligt.

Jag hoppas att du (och andra intresserade) fått svar på era funderingar kring hur det går till när vi rekryterar nya Medarbetare här på MiF.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!