Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 572 ggr
JennyM
0

Silver å Hazel är överens..

Hej!

Jag skrev ett inlägg förut om mina killar som plötsligt blivit värsta ovännerna som inte gick att ha ihop efter några allvarliga strider.

Men sen åkte vi på en lååång resa genom landet tillsammans, och killarna hade en pappskiva mellan varann i transportburen. Som jag anade så hade dem inte tid att bråka heller när de var lösa i den nya miljön. De var istället fullt upptagna med att äta och upptäcka omgivningarna, förutom lite normalt smågnabb och att de försökte rida på varann.I en veckas fick de bo i varsinn papplåda, och det var inte roligt för dem, båda är nyfikna killar och sen när de väl fick golvtid så gick det bra att ha dem tillsammans.  

En dag gnagde dem dessutom på varsitt håll ett marsvinsstort hål i kartongväggen och smet ut :)

Nu har vi kommit hem igen och de hade hala dagen på balkongen tillsmamans innan de fick dela bokhylleburen på natten. På balkongen sov de sida vid sida igen och det roliga är att de klapprar tänder åt mig nu! Jag är på nåt sätt deras gemensamma fiende och de hackar tänder och springer iväg från mig på ett annat sätt än vad de gjort förr när jag sku lyfta upp dem nu. Intressant marsvinspsykologi. Nu hoppas jag bara att det håller sig, ska stimulera dem mycket å fjäska med mat så mycket jag bara kan så de går att ha ihop även i längden.

Med glada och nöjde hälsningar /Jen med Silver och Hazel

Abico
0

Håller tummarna för att det fortsätter att fungera lika bra :) Tycker att alla mina hanpar haft perioder då det varit lite tjafsigare, men det brukar gå över.

Hanna 

Blomkrukan
0

Skönt att dom accepterar varandra igen : )

Misarn
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Gud vad skönt att höra att dom är sams igen, jag har ingen större erfarenhet av hanpar men våra honor vi har, har också vissa perioder då dom verkligen avskyr varandra, vet inte varför men dom kanske bara har dåliga dagar precis som vi människor Tungan ute

JennyM
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja, ingen skulle vara gladare än jag om denna bonding fungerar på dem små liven. Jag håller mina tummar ännu, för jag vill inte se  några sårskador och olyckliga pipsvin här hemma igen.

/Jen med Silver å Hazel

alva-m-t
0

Jag har två marsvinshanar, som är bröder, vissa dagar är dom ärkefiender (eller vad det heter),och andra dagar leker dom änglar med varannSkrattande

Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.

chickwheels
0

HIhi, va kul att det fungerar :D

Ännu så läneg har jag inte misslyckats med någon ihopsättningh av NÅGON av mian killar :S Har en regäl bunt som alla har varsin pojkvän.. i en bur har jag dessutom 5 (!) killar utan problem. (de är ju i och för sig ungdommar allihopa, men ändå)

Peppar peppar

Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna  - ej smf reg

Fridaaaa
0

#5 Precis som med människosyskon då för det mesta Flört

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.