Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 1166 ggr
pigelina
0

Lite frågor

Tänkte ställa lite frågor eftersom jag blivit lite intresserad av att ha marsvin;)

1.Finns det någon uppfödare av Lunkarya i närheten av Göteborg/Borås? Hällst som har Cream eller Buff.

2.Hur ser era burar ut ni som föder upp marvsin? Visa gärna bild

3.Hur länge är marvsin dräktiga? och ska marsvinet gå med andra honor sammtidigt som den är dräktig? 

4. Vad ska man ge för basfoder till ett marsvin? pellets? hö?

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Abico
0

1. Angcas i Brastad är nog närmast, vet dock inte hur mycket ungar hon har just nu. Sen finns det ju andra uppfödare i Sverige, transport är sällan ett problem i samband med utställningar.

2. Finns bilder på mina burar på min hemsida så jag länkar dit istället.

3. Upp till 72 dygn, ungefär tio veckor alltså. Honan ska ha kompisar under dräktigheten.

4. Hö är basfodret, det kan också behöva ges torrfoder i någon form och så grönsaker då.

Hanna 

pigelina
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 oj vad länge dom är dräktiga, hur många ungar brukar dom få och hur välutväklade är dom när dom föds? :)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Mari
0

#2 Ungarna är fullt utvecklade med hår och ögon öppna. De ungarna jag fött upp började testa att äta vanlig mat bara någon dag efter de föddes :-)

Hur många kan jag inte svara på, men allt mellan 1-8 har jag hört, jag fick 2st. Tror det är vanligst med 2-4 st i varje kull

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Abico
0

#2 - Som #3 säger varierar antalet ungar, bland annat mellan raser och linjer, men upp till sju åtta ungar har jag hört om. Vanligen är det två till fyra i en kull.

Hanna