Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 2816 ggr
godisgrisen
0

När kommer ungarna?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker det verkar som min hona är dräktig!

godisgrisen
0

Tänk att det ska vara så här varenda gång det väntas bebisar här. Jag blir helt uppslukad av den stora händelsen kan knappt tänka på något annat. Det är en speciell kännsla oro och nervösitet blandat med hur mycket nyfikenhet som helst. Inte blir det bättre med tiden heller… jag har haft 40 kullar och det känns lika mycket fortfarande.

Den här gången är det extra jobbigt för jag missade paningen. Det är mycket skönare närman har ett parningsdatum annars börjar jag vänta för tidigt.

godisgrisen
0

Chokladfabrikens Luckybucket är enorm! Jag är väldigt dålig på att gissa antal ungar men minst fyra är det skulle jag tro kanske rent av fler. Hennes kropp är mogen för födseln bäckenet är vidöppet, tuttarna spretar och magen har sjunkit nedåt bakåt. Jag vet att ungarna kommer innom några dygn men jag är så otålig att jag vill spola fram tiden och hoppa över all onödig tid mellan nu och när bebisarna kommit.

I bakgrunden på denna bild skymtar Sir den stolte blivande fadern.

…om de bara kunde ta och komma någongång innan jag spricker av nyfikenhet…

Abico
0

Hon kanske bara har gaser i magen ;)

Hanna 

godisgrisen
0

#3 Men hjälp vad besvikna vi skulle bli då! Tungan ute

Abico
0

Jo men faktiskt :P Nu vill jag se magpajsare!

Hanna 

godisgrisen
0

#5 Jag med! Jag blir knasig snart de kommer ju inte. Jag kollar 3 milijoner gånger om dagen och hon bara blänger på mig och undrar varför jag springer och glor hela tiden. Tänk om det bara är gaser ;).

chickwheels
0

som jag med Anja.. va bombis på att det skulel komma 4 stora fjärtar när som helst o så va hon klar.. haha

Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna  - ej smf reg

godisgrisen
0

#7 Ja visst blir man tokig!

Jag får lust att lägga mig på golvet och fäkta med armarna och sparka med fötterna och skrika att jag vill ha marsvinsbebisar NU! Men jag låter bli för jag behöver dammsuga först annars får jag så mycket spån och katthår på mig…. Lucky? Ja hon tuggar hö hon och förstår inte att matte är nära ett sammanbrottFlört

[saphirasmarsvin]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#8, Haha, jag känner igen mig så väl! :D Så länge man spejar och spanar efter smått händer inget… men så fort man lyckas slappna av och lyckas göra något annat, DÅ, då kommer dem ;)

Abico
0

Stoppa in så mycket mat som möjligt i henne så får bebblorna inte plats och måste ut :D

Hanna 

[inezvea]
0

hur länge ligger bebborna i magen?:D

(ursäkta om jag ändra tråden helt nu)

nimroda
0

är de inte 68-72 dagar om jag mins rätt ? =)

M.v.h Johanna www.nimroda.n.nu/

Abico
0

#12 - Stämmer bra, 10 veckor ungefär :)

Hanna 

godisgrisen
0

#9 och #10 Jag har provat allt jag har pysslat med mina akvarium, jag har varit ute och snokat på nätet och jag har vallat marsvin ute på gräsmattan. Då hade jag att göra minsann med små marsvin som smet genom gallret och rusade i full sken över gräsmattorna (läskigt), andra som ville slåss och grannar i alla storlekar som nyfiket tittade och pratade. Så har jag pulat i henne gräs, maskrosor, paprika, broccoli och hö hela dagen det måste vara väldigt trångt där inne nu! Nej nu väntar jag på att det ska bli natt så jag kan vakna i morgon bitti och hitta ett gulligt gäng i buren.

[Licroana]
0

Jag tror (läs: vill) dom kommer NU Skrattande

Go Magpie!! Kyss

Lexxi
0

Åh jag vet precis hur du känner!! Min selfhona är på dygn 68 idag.. och jag bara väntar och väntar. Hon har sett ut som om hon ska föda från och till i tre dagar nu. Men dom kommer aldrig!! Tungan ute

Mvh Alexandra

http://lexxis.se

godisgrisen
0

Nepp… inte än… jag sliter mitt hår… snart tar jag henne i öronen och skakar ut ut ungarna ;)

godisgrisen
0

Äntligen! En ute!

Atensia
0

#18 Åh vad roligt! :)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Abico
0

Åh, äntligen! :D *hämtar te och väntar med spänning på fortsättningen*

Hanna 

godisgrisen
0

Ja då var det klart då! Fyra ganska stora pigga ungar tre flickor och en pojke. En flicka är de white de andra tre är black magpie. Nu ska de vara ifred ett tag så Lucky kan fixa pälsarna och äta moderkakor och ungarna pusta ut och landa i livet men snart ska de vägas och fotas.

Åh vad härligt att det är över och allt gått bra! Duktiga Luckybucket! Grattis Sir till din första kull det gjorde du bra!

Det kommer mer info snart…

Abico
0

Åh, massor med grattis! :D

Hanna 

Atensia
0

#21 Grattis!! :D

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

godisgrisen
0

För en gångs skull föddes de inte inne i ett dunkelt hus så det gick att fota redan nu!

godisgrisen
0

.

godisgrisen
0

.

Abico
0

Ååhh, så fina! ^^ Och jag älskar att marsvinsmammor alltid ser så kolugna och samlade ut, stenkoll på läget liksom.

Hanna 

godisgrisen
0

.

Blomkrukan
0

Så söta!! : ) Grattis!

godisgrisen
0

Snälla kan någon hjälpa mig med stavningen på ungarnas namn. Sonen namnade dem och drog iväg med kompisarna… och där står jag som ett fån!

Hur stava Terrabite, Gigabite, Megabite och Kigabite? Är det rätt? Är det mellanslag i mitten eller?

godisgrisen
0

Först kom Gigabite, hona nonself black magpie 94g.

Blomkrukan
0

#30 Dom är ju helt underbara!! : )

Ingen aning, men tror Megabite stavas så som du skrev.

godisgrisen
0

Sen kom min gris Terrabite, hona nonself black magpie 95g.

Creation
0

#30 Terabyte, gigabyte, megabyte och kilobyte är de vanliga måttenhetena som finns, så jag antar att det var de han menade? :-)

Grattis! De är supersöta!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

godisgrisen
0

Så kom lillkillen han är mindre än syrrorna men lika pigg. Kigabite, hane nonself black magpie 72g.

godisgrisen
0

#34 Tack Creation det var precis vad jag ville ha och nu kan ni bortse från mina klantiga försök att förstå datorvärlden ;) Jag hörde inte riktigt vad min käre som så att de skulle heta. De hetr ju naturligtvis Terabyte, Gigabyte, Megabyte och Kilobyte!

Megabyte, hona self de White 92g. Faktiskt glömde jag att fota singelbild på henne. Det är stressigt när man inte vill ha ungarna borta för länge från mamman.

Abico
0

Det är ju så att man smälter Kyss

Hanna 

godisgrisen
0

#37 Gillar du Gigabyte? Hon är rätt mycket svart men…

Abico
0

#38 - Jag har massor med vitt här att blanda ut med ;) Hon är jättefin :)

Hanna 

Creation
0

#39 Ska du ha en tös ur kullen? :)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Abico
0

#40 - Jag hoppas på det :P Om Gisela vågar skicka hit henne, haha.

Hanna 

godisgrisen
0

#41 Det kan du ge dig på att jag vågar!

Jag var lite bekymrad över en av hennes framtassar. När hon ställde ned den så vek den sig innåt. Men redan nu ser det mycket bättre ut så jag antar att den legat ikläm söttassen, det blir nog bra. Jag tänkte att du som blivande matte ville veta det.

Nu vill jag inte fota och böka mer med dem för idag men jag kan göra det i morgon och skicka mejl till dig så får vi planera framtiden.

Abico
0

#42 - Ja jag läste det på bloggen, sånt brukar ju lösa sig med tiden. Det blir nog bra :) Vad bra, ser fram emot det!

Hanna 

miacaliza
0

Åhh så söta dom är! Grattis!

FeliciaS
0

Grattis till sötnosarna :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Sanni
0

Grattis! De är ju hur söta som helst! :)

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

Lexxi
0

Grattis!! underbara :)

Mvh Alexandra

http://lexxis.se

Emmsann
0

Grattis till de små knoddarna! Riktigt söta!

//Emma

godisgrisen
0

Tack för alla grattis!

Fotat lite idag.

Först ut Terabyte. Jag är helt såld på henne! Så fin! På ena sidan ser hon ut som en dröm för vilken magpie uppfödare som helst!

godisgrisen
0

Från andra håller ser hon ut som vem som helst. Fast enligt matte söt och från det här hållet är hon så lik sin mamma!

godisgrisen
0

Söta vita Megabyte som jag missade att fota igår!

godisgrisen
0

Gulliga killen Kilobyte! Minst men som han snuttar på mamma så…

godisgrisen
0

Gigabyte inte med den mest magpieaktiga ansiktsteckningen men på resten av henne syns det vad hon ska föreställa. Tassen är helt okej nu, skönt!

Abico
0

Dom är så fina, speciellt lilla Gigabyte :P Hon har en himla söt näsa.

Hanna