första årets gräs =)
putt putt
undrar även om de är golden som blue är ?
tycker den är så ljus och matt gemfört med alla andra golden , eller ?
M.v.h Johanna www.nimroda.n.nu/
Härligt med gräs! :) Du kan ge bara gräs och andra vilda växter på sommaren, jag brukar ge lite extra grönsaker för säkerhetsskull.
Det ser ut att vara golden, att den ser ljus ut beror på att han inte är färgavlad som korthår är (dom har ju en väldigt mörk, glödig goldenfärg) och kanske också på att han är långhårig - när pälsen växer ut blir den ljusare.
Hanna
#3 ja verkligen dem njöt varje sekund utav gräset =) jo förstog oxå att de gäller vår/sommar perioder,. men mena om gräser uteslöt grönsakerna :) undrar även hur mycket gräs man ska ge och hur myket vitaminer de finns i?
okej men är hon semi långhår eller långhår?
Vilka sötisa : ) Alltid lika skoj att kolla på dom när dom får årets första gräs. : )
Tror gräs innehåller rätt mycket c-vitamin. Har för mig att jag läst det någonstans men är inte bombsäker på att det är så. Lämnar åt någon mer kunnig att ge ett definitivt svar.
tack så mycket , tyvär är inte min sista hona med på bilden då hon är en som gillar att hämta maten för att sedan släpa det till itt krypin och äta där
och vill inte stressa henne heller då jag misstänker hon är dräktig .
okej ,men tror du det är tillsäkligt med c-vitamin för att täcka dagliga behovet? =)
#4 - Det är ju det som är lite lurigt, att man inte vet hur mycket det egentligen innehåller. Mina får gräs så att dom nästan storknar om somrarna och sen får dom lite grönsaker utöver det. Jag vet många som tar bort grönsakerna helt på sommaren, jag ger mindre än vanligt jag också så det blir nog inte varje dag men varannan åtminstone.
Växer pälsen på henne hela tiden?
Hanna
vet inte riktigt då de är först nu den senaste månaden hon har fått den pälsen hon har nu, då hon hade sellnic som liten och tappa all hår på bakre kroppen, men hennes päls på framkroppen har defenetivt växt enormt mycket!!
lägger till en bild då hon va liten , men hon har där då precis blivit av med sellnicen
#6 Jag tror att det är bra om man ger lite extra bara för att vara säker på att man täcker C-vitaminbehovet. Näringen i marken kan ju variera väldigt mycket. Men det krävs ju inte mycket extra.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#9 okej tack så jätte mycket!
tack alla sammans älskar att de finns så många rara människor som gärna hjälper till med svar
TACK ALLA !
#6 Ibland när mina får vitkålsblad så brukar en av mina ta biten och släpa iväg med den in i ett hus. Hon ser så lustig ut om biten är stor för då måste hon flaxa med den för att inte kliva på den, eller backa vilket hon inte gör särskilt ofta. : )
#11 haha precis som min då 
de ser oxå extrem roligt ut när hon ska ha in den i huset (vitkålen då) för den e ju för stor att komma igenom öppningen hahha så de ser jätte roligt ut när hon kämpar =)¨
hihi starckarn ha roligt på hennes bekostnad :/ hihi