Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 1453 ggr
faimh
0

Mat morgon & kväll?

Jag undrar om man måste ge marsvin mat både på morgonen och på kvällen. Alltså med mat menar jag grönsaker och pellets.:) För att vissa säger att man ska det. Igentligen borde det räcka med en gång per dag, eftersom dom har ju tillgång till hö hela tiden.:)

Abico
0

Mina får hö och torrfoder på morgonen, och grönt på kvällen. Undantaget är om jag har något dräktig hona, då kan det blir lite grönt på morgonen också. Det är upp till var och en att göra som hon eller han tycker passar bäst :)

Hanna 

faimh
0

Aa:) Men jag tänkte att det kanske är "onödigt" att ge dom pellets och grönsaker två gånger om dan. Fast det beror ju på hur mycket man ger dom varje gång, men ändå;)

flocken
0

Mina får bara ´grönt´ på morgonen. Då byter ja även hö & fyller på med pellets. Sen får de klara sig på hö resten av dygnet. För oss funkar det bra.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Berglundshusdjur]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mina har alltid hö, ibland pellets och de får grönsaker 2-3 gånger per dag.

ho0mii3z
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mitt schema ser ut såhär:

Vaknar så byter jag vatten och fyller på hö som ätits under natten, ger lite färska grönsaker.

på eftermiddagen, får Frasse lite frukt.

Och på kvällen innan sova ( vid 23.00) får han alltid lite grönt och mer hö.

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

faimh
0

#3 #4 #5 Okej:) Alltid kul att få höra hur andra gör med sina marsvin och så;) Det verkar ju som att det finns väldigt många olika "marsvins-scheman";)

[Sandi92]
0

Mina får grönsaker på morgonen och pellets på kvällen. Hö har dom självklart alltid tillgång till.

godisgrisen
0

Mina får tre gånger om dagen.

-Vitkål och morot till frukost.

-Någon annan grönsak eller kligröt eller gräs på eftermiddagen.

-Dygnets hö, vatten, kornkross och lite pellets på kvällen.