Sälja till förståndshandikappad
Min kusin, mera syster för vi har bott ihop hela våra liv frågade igår om hon fick köpa mina 2 killar som är till salu. Min kusin har haft marsvin innan där skötseln var sådär. Jag sa att hon skulle prata med sin äldre syster & sin godeman innan hon bestämmer något.
Min kusin, L, har svårt att lära sig saker men när hon väl kan något så är hon super duktig. Jag sa att om hon får köpa mina killar så får hon köpa hö & pellets av mig. Sen sköter jag klorna, hjälper henne bada dom. Ställer alltid upp som gris vakt när hon reser iväg. Hon åker iväg på olika läger för handikappade & mkt till sin syster.
jag vet att jag kommer få ta mkt anvar. Kommer få skriva ner vilka grönsaker de ska ha varje dag, se till att buren blit städad osv. Men ist ger hon sina djur villkorslös kärlek. Hon har 2 katter nu. Ger alltid sina djur vård om de behöver osv.
Även en person med ett handikapp tycker jag ska få chansen att uppleva glädjen med djur. Egentligen vet jag inte varför jag skriver detta. Kanske för att höra att jag inte är helt galen?
Jag vet var mina pluttar är. De får isåfall vilkorslös kärlek. Men jag kommer ändå ha huvudansvaret.
vad tycker ni?
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Du ska göra det som känns bäst för dig. :) Men det som du skriver låter bra, tycker jag.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Instämmer helt med dej, sålänge du vet att marsvinen har det bra så :) Sen spelar det ingen roll om personen som äger dem är förståndshandikappad.
Bara bra att marsvinen kan skänka glädje till henne tycker jag :)
Gör det som känns bäst, men jag tror inte det verkar vara något större problem :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
mIn kusin ska hit idag & hjälpa till när jag sak bada & klippa klor. Hoppas allt löser sig
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering