Mina smågrisar :)
Nu kommer då en presentation av mina killar.
Dumle är en grabb på ca 2 år som kom till mig för ca 2 månader sedan från en familj som lessnat och skulle skaffa katt. Han hade en liten bur, långa klor och var rätt mager MEN otroligt tam och tillgiven. Dumle är en kille som är otroligt framåt, ropar vid burkanten, står på bakbenen, låter sig klappas i buren och slickar ens hand (eller hud var som helst) tills man blir alldeles blöt ;) Han har en lång tunga som riktigt slaskar när han sätter igång :D
Det han inte gillar är att vara på golvet, eller tjaaa, det går väl an, men man ska inte tro att han har lust att röra på sig eller upptäcka saker. Efter att ha ätit de närmaste morotsbitarna, kanske inom en meters radie, går han tillbaka till sitt favorithörn och lägger sig ner och SOVER, haha, himla sött men faktiskt lite irriterande ;)
Eftersom Dumle levt ensam i hela sitt liv så var det här med att skaffa marsvinskompis lite gruvsamt. Jag trodde faktiskt aldrig att han skulle acceptera det.
Så igår kom vi oss äntligen iväg till Polka Pig's och såg den mest förtjusande lilla killen. Söt som socker och riktigt tam för att vara så liten, men hennes djur är ju väldigt tama i jämförelse med andra uppfödares, förstår inte hur hon hinner hantera alla så mycket :O Passande nog var denna ursöta kille rätt undergiven också vilket verkade lovande. Han är 3 månader gammal.
När jag släppte ihop dem på golvet fattade Dumle först ingenting, han var inte alls nyfiken på den nya, förstod nog inte ens vad det var ;) Jag fick ställa dem nos mot nos innan han började intressera sig, då gick han runt lite och nosade. Sedan när de kom in i buren kuttrade han och red hela kvällen, även hela gårdagen. Nu har han lugnat sig och de verkar trivas så bra ihop. Han verkar så glad att ha någon att kommunicera med, sniffa på, äta med och sova med och såklart rida på när andan faller på. Lillen är dock bra på säga ifrån när han blir för jobbig och då ger han sig direkt, gör inget tillbaka. Det har inte varit något hackande av tänder vilket är jätteskönt. Hoppas verkligen innerligt att det håller i sig.
Åhh, vad fina dom är <3 Marsvin är allt bra söta <3
Så söta de är! Dumle låter lite som vår gamla gubbe här hemma :)
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
Dom är supergulliga : ) Tycker marsvin ser så söta ut när dom ligger helt platt mot marken : ) Ser så avslappnat ut.
Grattis till tillökning och hoppas dom fortsätter trivas ihop! : )
Nämen hjälp, vad Dumle är lik min flicka Pärlan i ansiktet! :)
Stort grattis till marsvinsskaffandet! Jättesöta killar!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Grattis! Du ska se att allt kommer gå toppen bra
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#7 Ja, haha, de var lika. Pärlan är bara lite vitare, annars skulle det nästan kunna verka vara samma marsvin ;)
Tack alla! :)