Vill utöka flocken
Jag är sugen på att utöka flocken från två grisar till fyra. Är det ett bra flock antal? Det är honor givetvis.
Men jag är rädd för att jag inte ska räcka till alla som jag gör nu, låter kanske knäppt. Men det är så smidigt att ta upp två, man kan bära två, sitta i soffan lättare med två, förstår ni? Är imponerad på er som har stora flockar! Marsvins hjältar.
Tror ni att jag skulle klara det? Utan att känna att jag inte räcker till, till alla?
Vill ju inte göra något jag ångrar :)
KRAM Emilia med Svea och Gunnsan
Nej, skaffa inte fler än du behöver. Du är inte bättre för att du skaffar fler marsvin. Är du nöjd med två ska du ABSOLUT inte skaffa fler. Njut av dem du har istället :)
Om du känner att du har lust, tid, plats och pengar för två till grisar ser jag inte något som hindrar. Men är du tveksam är det bättre att vänta tills du känner dig säker :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Om du känner att du vill ha 2 till så är det inte mer jobb med 2 eller 4. De behöver större bur & kostar lite mer med grönsaker osv.
Räcker till lovar jag att du gör. jag har nu 11 st här hemma. Jag har alla uppe för en genom gång varje dag. Sen är jag super noga med att alla får egen stund med mig. Då har jag allt från 1 till 4 med mig i soffan. Eller om ja sitter inne i rummet.
När du känner dig mogen så tveka inte. Det är underbart med en flock. Har 8 honor i en flock. Åldrar från 1 vecka till 5 år. Sen 3 hanar. 2+1. En av ungarna är hane & ska till den hanen som är själv sen
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
# Du har nog helt rätt! Känner lite såhär med, trivs inte marsvin i en större flock? Känns som att det skulle bli lite livligare i en större flock, våga lite mer?:)
Nu ska jag bara hitta den marsvinet jag är ute efter, sen utökar vi flocken sakta med säkert :)
Tack!
#4 Jag kan sitta & titta på min flock länge, länge. Att man ser vem som är ledaren. Beteenden osv. Alla skyddar de små ungarna.Min bur är 250 cm * 75 cm. I framtiden när vi har ett större hus blir det en större bur.
Jag rekomenderar en flock. Men man måste ha tid för alla. Jag tar även lite kullar & jag tycker det är underbart att se hur alla hjälps åt med de små. Jag tror att de får ett bättre kropps språk. Men det är vad jag tror. Jag har aldrig problem med att sätta in nya i flocken. Badar de innan. Om de behöver.
Har en hona iväg på parning nu. Där är hon ett monster & ger sig på alla andra honor. här är hon en ängel.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering