Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 2602 ggr
[Liinda]
0

På vilken dag är vanligast att de föder?

Jag vet ju hur många dagar dom går dräktiga på ett ungefär, menpå vilken dag är det vanligast att dom föder? På vilket dygn har era honor fött om ni kommer ihåg? Det förutsätter ju såklart att man vet vilken dag honan blev parad.

godisgrisen
0

Det är lite olika på olika linjer tror jag. Mina selfar fick på dag 71-72 men mina nonself magpie envisas med att få sina barn redan på dag 67 oftast det gillar inte jag för ungarna har ofta så låga vikter då. Själv tycker jag att de ska få på dag 69… och ja det är väl kanske den vanligaste dagen…

[Liinda]
0

Jaha lite häftigt ändå att dom i samma ras håller ett typ av mönster. :)

chickwheels
0

O bara för att jag är lite seg i kolan o trött nu så ska ja va lite lustig… Som svar på TS första inlägg: På födelseDAGEN ;) hahaha..

Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna  - ej smf reg

[Liinda]
0

Eller samma linje mena jag

[Liinda]
0

#3 Haha ja det är ju faktiskt sant :P

chickwheels
0

#5.. seg som jag är så tänte jag genast att TS undrade vilken (vecko)dag de föddes.. :S O så associerade ja till födelsedag.. :/ knepig man kan bli i bollen ibland.

Men skoj :P

Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna  - ej smf reg

Abico
0

På dygn 70 ungefär har mina selfar fått.

Hanna 

[Strawberi]
0

Det är jätte blandat för mina marsvin. Men ja mellan 67-72 har dom fått. Beror heeelt på hur många ungar dom får :-)

Royalz
0

Mellan 67-68 :)

[Liinda]
0

Intressant tack för alla svar Skrattande

Royalz
0

Kanske ska skriva att det är mina skinny/lakeland som fått på dygn 67 och dom långhåriga på dygn 68 :)

[Liinda]
0

Några fler som vill skriva vilken dag era honor brukar föda på? =)

FeliciaS
0

Min Crestedhona fick på dygn 67.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

marsvin-90
0

Min self hona fick båda gångerna på dygn 74 o fick båda gångerna 4 ungar! Annars är här vanligast att de föder på dygn 68