Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 1464 ggr
Loveangels
0

Marsvin färger

Jag behöver era hjälp med att färgbestämma mina söta marsvin. Har 15 stycken hemma.

Vore toppen om ni kan å in på min hemsida på www.loveangels.cybersite.se och klicka på marsvin ( kel ) och kolla där och säga vad alla har för färger.. Skulle vara roligt att veta vad de har faktiskt för färger.,

Jag tror att jag har tre roan. Och några giolden/black/white men vill ha er hjälp för ni flesta är nog proffsligare än vad jag e:-)

Loveangels
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag vill gärna veta vad ala har för färger..   Hoppas för att få hjälp snarast så att jag kan skriva in det på hemsidan:-)

TacksamKyss

Blomkrukan
0

Tror många är på utställning idag så du kanske inte får några svar förrän ikväll eller imorgon…

Supersöta marsvin du har : )

Loveangels
0

Blomkrukan.. Tack för du talade om att många är på utställning. Såfår jag vänta tills ikväll eller imorron.

Tack de är faktiskt söta de..

Loveangels
0

Glömde skriva att jag har fått hem dom marsvin  i onsdags från en spansk familj som inte kunde ha dom kvar.  Så kallas jag dom för " omplaceringsmarsvin" så jag har fått lite info om dom  och jag söker hem till dom några av dom.

De två bebisar som var födda dagen före har jag också här och föräldrar är tyvärr syskon men tur är de bebisarna friska nog så länge vad jag ser.

Därför jag är gansa nyfiken på vad de har för färhger de.

Det är Nico, Milo, Leo, Vicki, Kalle, Erika, Yovani, Anita och så de två bebisar Vendela och Teresia ( jag tror det är honor men inte säker ).

Och de fem andra har jag ägt i några mån är My, Mimmi, Nougat, Angels och Love.

Nougat, Mimmi, Angels och Love räddades jag dom från avlivningen.

My har jag fått av en kompis som inte orkat med henne. Hon är fyra år.

Ja lite historia om dom marsvin jag har här hemma. Men jag vill ha marsvin med stamtavlor men det får bli lite senare.

[Maijah]
0

Okej, jag är ingen färgexpert men det jag lyckas bestämma dem som är:

My - Black/White/Golden

Love - Golden/Black/White

Angels - Black/Golden/White

Mimmi - Chocolate/Golden

Nougat - Golden/White

Nico - Black/Golden/White

Vicki - Lilac (grey?) /Golden/White

Milo - Lilac/White/Golden

Leo - White/Golden/Lilac

Erika - White/black/Golden roan

Yovani - Black/White/Golden roan

Anita - Black/Golden

Kalle - White/black/Golden

Teresia - White/black/Golden (roan?)

Vendela - White/black/Golden - antagligen roan (lite dålig bild)

Jag blev lite osäker över Vickis färg då den såg så mkt mörkare ut än de två andras som med största sannolikhet är lilac, inte grey. Kanske bilden som luras? För goldenfärgen ser också lite extra glödig ut.. Sen så ser jag inte tydligt vilka färger det finns mest av på alla, så den det finns mest av skrivs först osv.. Det är ju bara för dig att ta upp grisen och kolla :-)

Vi kan alltid invänta de riktiga färgexperterna härinne och se om jag hade nått fel ;-)

Loveangels
0

Är du säker på att mimmi är chocalate/golden???

[Maijah]
0

#6 Yes :-) En väldigt urblekt en. Läs mer om färger här: http://marsvin.ifokus.se/articles/4d713cb2b9cb46221d05364f-farglista