Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 783 ggr
Fridaaaa
0

Hur gör ni uppfödare?

Om ni lånar ut hane för att para, hur gör ni sedan när dem kommer hem? Går dem själva eller försöker ni släppa ihop den med någon av era andra hanar?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Royalz
0

Nu lånar inte jag ut hanar men det är ju samma som att sära på ett hanpar för att sätta ena med hona :)

Kommer behöva göra det i slutet av sommaren och då kommer jag försöka sätta ihop dom igen. Tror inte det ska vara några problem faktist. Visst det kommer säkert bli en del tjaffs ett tag men sånt går ju över tillslut om man har tillräckligt med is i magen och inte lägger sig i.

NinaS
0

Jag har lånat ut en hane, satte ihop honom med sin gamla kompis när han kom hem igen. Inga problem alls.

Fridaaaa
0

För jag lånade ut min ena hane till en kompis, och nu när jag skulle släppa ihop dem, så började den gamle hanen, efter många timmar, slåss med den jag hade lånat ut.

Badade dem först, och satte ihop dem på neutral mark, då gick det kanon, dem gick där flera timmar, men sedan inatt så slogs dem, eller ja den äldre hanen gjorde det, den yngre vill inte slåss, så han var livrädd.

Royalz
0

Låt dom hålla på sålänge dom inte biter så dom får mycket sår.

Fridaaaa
0

#4 Okej, ja för det är inga sår än, den gamle hanen drog bort en tuss päls ifrån den andra men inte mer. Inga sår.