Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 926 ggr
Mill4
0

Rinnande/Kladdigt öga

Nu blir jag alldeles ledsen… Mitt nya marsvin har ända sedan jag fick henne haft lite "fuktigt" höger öga, jag tänkte faktiskt inte så mycket på det till en början men idag var det mer än vanligt :/ jag torkade bort "det blöta" och hon sprang in under en filt, när jag sedan tog upp henne var det grå aktigt slem från ögat :S :S ( inte så mkt, men tillräckligt för att göra mig orolig!!). Tänkt boka tid till veterinär imorgon och kolla detta men vill gärna höra vad ni tror? har ni vart med om liknande?

Mimmitroll
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tyvärr vet jag inte vad det ´är för fel, men jag puttar tråden lite så att någon annan som kan lite mer får svara på din fråga. Hoppas att det går bra för er :)

Mill4
0

Tack^^!

FeliciaS
0

Ser ögat normalt ut i övrigt? Hon kanske har fått något i det som ligger och skaver under ögonlocket, lyft försiktigt och kolla noga.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Mill4
0

Ja det ser helt normalt ut så fort man torkat bort det fuktiga/kladdiga. Tittade försiktigt runt omkring i ögat (lät ju väldigt fel haha), är inte rött, verkar inte vara ngt skräp vad jag kan se, hon verkar inte vara irreterad utav det ex. kliar sig osv. Förstår verkligen inte detta :S

Mamma sa att man kan tvätta med koksalt lösning? Kanske kan hjälpa till om det är smuts som kommit i ögat?

FeliciaS
0

#4 Okej. Ja, skölj ordentligt med koksaltlösning och se om det blir bättre :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus