Piper varge gång det knakar...
Hej igen!
Mina marsvin är vana vid att äta på morgon o kväll…liten mumsbit på dagen då man sätter ner dom i en inhägnad..
men varför piper dom VARGE gång det knakar i trappan? (vi har ett välldigt gammalt hus så det knakar varge gång!) och jag känner att jag kan jue inte ge massa saker till dom bara för att dom piper efter det, men jag känner ockso bah "stackarna…" så varför piper dom varge gång man knakar på nåt men dom är vana vid att dom ska få mat vid andra tillfällen…
jag kanske inte dkrev det hära på ett bra sätt men jag hoppas att ni förstår 
(varje gång man hör att dom små marsvinen piper så hör man typ tre sekunder efter att dom stora marsvinen ockso piper!)
M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Dom vet ju inte att knakande inte betyder mat…när dom hør du går i trappan el øver golvet,så vet dom at det KAN betyda MAT:):)
Precis… mina har lärt sig att hösäcken prasslar när de får hö. Men så fort jag prasslar med en annan påse så börjar de tjuta efter maaaaat :D
Hahaha mina gör precis samma sak! Eftersom jag alltid kommer med mat vid alltid en viss tidpunkt så lär de ju sig att när de knakar så är det mat på G ;-)
//Emma
Mina marsvin piper också när jag går i trappan. Har de möjligheten att koppla trappan med mat(jag kommer från köket och går uppför trappan till dem varje kväll när jag ska ge dem mat), så kommer de koppla trappan med mat. ;)
De kopplar ganska mycket med mat(inte varje gång det händer, men regelbundet); prasslande påsar, ytterdörrar som öppnas, grönsaker som hackas, höga tonlägen, min röst, att någon kommer nära buren. Men jag ger ju verkligen inte mat varje gång något av nämnda saker sker! De piper helt enkelt bara för att chansen finns, om än en mycket liten sådan.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.