Hanar/honor galler emellan?
Skrev någon liknande tråd förut men jag undrar rent allmänt, har ju aldrig haft hanar/honor på samma gång men kanske kommer ha det i framtiden om nu allt går vägen … Så i så fall undrar jag om tex hanarna kan nosa på honorna genom en skiljevägg (av galler) mellan tex 2 burar, kommer hanarna börja bråka då? Om honorna? Eller går det bra att ha dem så, eller ska de alltid ha en massa"luft" emellan varandra?
Hur har alla ni det som har både hanar & honor? Avstånd osv? (Hur ni löser det praktiskt)
Tack!
Jag har alltid haft så att dem inte kan lukta på varandra, enbart se varandra.
Men det beror nog på hanarna hur dem reagerar
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har mina i varsin ände av vardagsrummet. Min ena hane som är väldigt hanig och dominant reagerar väldigt mycket på lukt. De bor i varsin bokhyllebur som tar upp sin lilla plats. Tar hellre det säkra före det osäkra då jag inte vill riskera onödigt tjaffs :)
mina bor ovanpå varandra, men pojkarna är ganska stökiga när nån av flickorna brunstar så det känns inte som en permanent lösning, iallafall inte för mig. har iof bara gallerburar, tror attdet skulle funka bättre med "bokhylleburar" ovanpåvarandra.
jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.