Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 987 ggr
ossilian
0

Lära känna marsvin

Vi är lite nyfikna på marsvin och särskilt skinnys. Finns det någon i närheten av Lund som har skinnys som man kan komma och hälsa på? Glad

En annan fråga som kanske är svår att svara på; om man är kattallergiker, är det då vanligt att man också är allergisk mot marsvin?

miacaliza
0

Det är nog individuellt vad man är allergisk mot. Min man tål inte häst, hund och "vanliga"katter däremot går det bra med Sibirisk katt, marsvin , kaniner, fåglar och hamstrar. Du får väl prova, kanske det finns någon vänlig själ som är villig att låna ut ett par marsvin en vecka eller två?

ossilian
0

Jo, allergier är komplext. Det är min man som är allergisk. Han har gjort allergitest för nästan allt och det gav endast utslag för katt. Typiskt då jag är en äkta kattant som aldrig levt utan de djuren…

Fridaaaa
0

Gör ett allergi-test, så visar ju det om någon av er är allergiska eller inte :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Romancelove
0

kostar det pengar att göra allergi test? hehe jag äär 14 år så jag vet inte så mycket om sånt xD

M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen

Abico
0

Fast allergitest upplever jag är rätt osäkra, åtminstone de som jag gjort har bara delvis stämt… Då är det nog bättre att försöka få träffa (regelbundet) och eventuellt låna hem marsvin med möjlighet att lämna tillbaka om allergi skulle utvecklas.

Jag tåg varken katt eller kanin (och diverse andra grejer) men marsvin har jag inga problem med.

Hanna 

ossilian
0

Puttar upp lite och frågar igen - finns det några skinnys i Skåne man kan komma och hälsa på Glad

Fridaaaa
0

#4 Man går till vårdcentralen och gör det. Kostar 150 kr.

#6 Vet en som har skinnyuppfödning i Skåne, Helene Rehnström, här är hennes hemsida: http://www.imargoscavies.se

ossilian
0

#7 Tack för tips. Har kollat in hemsidan och hon har ju ett gäng marsvin :)

Fridaaaa
0

#8 aa och hon är jättetrevlig, så du kan ju alltid prata med henne :D