Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 2242 ggr
Misarn
0

Knöl vid pungen

Våran hona Zooie har börjat sin första brunst sen hon sattes ihop med våran kastrat Samson och han har varit väldigt intresserad av att para sig med henne och det har till och med kommit "sperma" liknande där nere hos henne som en propp.

Idag när jag visiterade honom så märkte jag att ena av hans pungkulor är väldigt stor och jag klämde försiktigt och det verkar vara som en lite hårdare pungkula. Har väldigt dålig erfarenhet av marsvin överlag och framför allt hanar, ska ringa veterinären imorgon men har ni några förslag på vad det kan vara!?

I övrigt så mår han bra, han äter och verkar stortrivas med att få gå med Zooie.

Abico
0

Fast kastrerade marsvinshanar har ju inte pungkulorna kvar…

Hanna 

nimroda
0

nej precis dem ska ju inte ha kulorna kvar. trodde att ena hanen jag hade var kastrat men kulorna va kvar och de blev ett resultat av att mina ena hona fick en bebis=)

M.v.h Johanna www.nimroda.n.nu/

Misarn
0

Ah skulle ha skrivit "pungficka" istället men det är som att han har fått tillbaka sin ena pungkula även fast jag vet att det är omöjligt, den är ju väldigt hård och har svårt att tro att det finns någon vätska i den. får se vad veterinären säger imorgon.

Royalz
0

Kan det inte bara vara en svullnad då?

Lyan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag skulle tro att det är en böld. Väldigt vanligt efter kastrering och de kan vara väldigt hårda

Misarn
0

Nu har vi äntligen kommit hem och det var som jag trodde, en varböld, luktade riktigt illa när dom tömde den men man såg på lilla gubben att han tyckte det var skönt att bli av med den. Han fick lugnande så dom kunde tömma ordentligt så nu får han gå på pencilin i 10 dagar till, han är ju rätt så trött men äter, kissar och bajsar som han ska och han har till och med vickat lite på rumpan åt Zooie som blev lite fundersam när mannen inte var hemma.

Men nu är det bara att hålla stenkoll igen och vara noga med pencilin Bactrim och ren bur.