Ny medlem i familjen !
Vårt senaste tillskott i familjen är Elvira
Hon är en lakelandshona och ha förhoppningsvis bebbar i magen =)
hon väntar lakeland/skinnys .
Har ingen aning om vad hon är för färg. men hon ser chokladbrun ut , men särar man på pälsen är hon grå/vit och även på magen är hon helt grå/vit aktig.
Välkommen till familjen söta Elvira +bebbarna i magen =)
M.v.h Johanna www.nimroda.n.nu/
Söt tjej :) Hur kommer det sig att hon hamnat hos dig, och med bebisar i magen dessutom?
Hanna
Tack Hanna , jag hade redan bokat att köpa henne medans jag misstänkte att purple var dräktig . Jag ville ta en kull och hoppas på att de skulle ploppa ut massa skinnys =) Säljaren och jag kom överrens om att hon skulle paras innan jag fick henne så att hon slapp flytta till en hane eller att jag skulle få hem en hane. så nu är hon här=) väntar bara på att nya buren ska komma=)
Okej, spännande :)
Hanna
ja verkligen =) är nyfiken vad de ska ploppa ut =) förresten har du nån aning om vad de är för färg om man tänker på min färgbeskrivning?
Skulle säga black/white. Då en ljusare svart färg. Eller sepia? Nä jag vet inte! Söt iallafall :-)
jag titta på smf och kom fram till att hon nog är tan , fow eller otter . ingen aning om vilken hihi… #6 tack så mycket =)
#6 nej tror inte hon är svart utan hon är mer brun, på bilden e hon nybadad och fortfarande våt, så färgen e ju mörkare där =)
tan, är golden tecknad och har golden runt ögon, mage, och öron. Fox är vit istället för golden. Och otter har förgen cream istället för golden eller white!

Vad roligt med en skinnyuppfödare i Malmö :) När är hon beräknad att föda?
#9 då kanske hon är en undertecknad fox, har för mig förra ägaren sa de men jag kan ju ha fel oxå =). #10 vet inte riktigt när hon föder då ingen såg parningen . men hon gick med hane i 6 veckor så tidigast om 4 veckor =) förra ägaren håll inte heller koll på vikt så de e först nu hon blev vägd =)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
står inte färgen på stamtavlan?
väntar fortfarande på stamtavlan =)
aha ok :)
Kan inte tycka att hon ser ut att vara fox inte ens väldigt undertecknad. Hon borde ju iaf ha några vita strån runt ögon, nos och halvtydligt magband som även sträcker sej under halsen.
Hon har inte rubinförgade ögon? zobel/white är ju en tänkbar färg som dessutom är betydligt vanligare.
jo hon har vita hårstrån runt ögonen och hela hennes mage är vit typ ska se om jag kan ta bild på de
nej jag ser nu att jag har sett helt fel hihi

Kommer hon från Christoffer (om hon nu inte hoppat mellan fler personer efter honom)? Isåfall e hon Zobel, white.
ja hon är från cristoffer från början =) vad är de för spec med zobel?

Typ blekt svart, inte så speciell. Dock gillar ja zoblar för de kan ge Dew.
jaha nice , då blir de kanske lite sånt i kullen =) men hon är chokladbrun och under till vit grå ash är så dålig på färger =)
Zoblarna kan få rätt mysko nyanser ibland. Genetiskt är hon svart med en himalayagen och en creamgen
Söt liten dam!
#28 så hon kan få himmisar ???=D hoppas hoppas hoppas

#29 Hennes mamma e choklad himmi så hon bär på choklad anlag, men kan även få himmi. Hennes farmor e silveragouti, white. Pappan därimot har ja aldrig fått reda på vad han e för färg men pappan bär ju på silveragouti/zobel/dew anlaget. (ja vet de kanske låter fel o ta alla 3 i samma anlag men med de menar ja cr i genetiken, o ja vet att de e mer än bara är de anlagen som avgör vad de blir) Men har lite svårt o förklara.
oke , men hur vet du så mycket om hennes bakgrund?

#31 Jag har haft kontakt med Christoffer o har själv sett henne i verkligheten. Va intresserad av o köpa henne då men hon va inte till salu. Så ja har hennes stamtavla, o har allt samlat på ett mats program så ja har flera generationer bakom som ja letat upp själv.
okej , men hur kan jga få tag på hennes stamtavla?

Mejlar till registratorn o fårgar om hon kan skicka den till dig. Borde stå på SMF:s hemsida vad hon har för mejl adress. Annars mejlar du Christoffer o frågar om han har nån kvar vilket ja inte tror men du kan ju alltid försöka.
okej tack för hjälpen=)
#32 Kan du inte t ex print screena hennes stam på MATS och skicka en bild till nimroda så länge? :) vet själv frustrationen när man väntar en stamtavla man är nyfiken på :-)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
jo de hade varit super =)
Eller så klickar du CTRL + p och utan att printa mejlar du filen till henne.