Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 491 ggr
Tea.my.love
0

Behöver mer hjälp.

Har lagt ut detta förut men har inet fått så många svar. Snäll hjälp mig nu. Och som sagt han har en kompis.

Hjälp!!!!!!

Hej

Min pojkvän köpte ett marsvin idag, en hane. Förut så skulle kolla om det verkligen var en hane, då såg vi att något vitt kletigt kom ut ur hans anus, vad är det? det ser ut som pappersmassa. det är kletigt och sitter liksom fast i anus. Vad ska vi göra? Är det farligt?

Snäll skriv svar!

Men herregud, ge er, jag vet att man ska ha flera och inte bara en, Jag har tre honor. den ena sitter med våran nya hane och jag undrar vad det är för fel på han, inte hur många jag ska ha i samma bur. Är det någon som vet vad det är för fel på honom??? Ringde vet idag men dom visste inte alls. ¨

Förlåt om jag låster arg och elak men jag är jätte orolig. Jag vet inet vad jag ska göra och det enda jag kom på var att skriva här, då vill jag inte att folk ska komma och tala om en sån själcvklar sak som att man ska ha flera!

Snälla hjälp mig!

GroaLover
0

ring till Roslagstulls Djurklinik

Tea.my.love
0

Ja vi har ringt vet men dom har ingen aning, dom säger bara att han ska äta mycket c-vitamin, men det var en flicka förut som skrev att dte var bråttom att vi skulle åka till vte för annars skulle han knakse dö.

GroaLover
0

men åk då!

FeliciaS
0

Jag tycker inte att tipset "ring till bla och bla" är bra, för vet inte någon på Marsvin iFokus, som har läst och hört talas om så mycket ang. just marsvin, vad det är så vet nog inte veterinären det heller på bara en beskrivning. Marsvinet behöver bli undersökt av en veterinär. Ha honom inte ihop med eran friska hane, vem vet - det kan vara något som sprider sig. (för säkerhets skull)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Tea.my.love
0

#4 tack åter igen, vet sa att han inte heller skulle sitta med sin kompis. Jag känner att jag är glad som har dig just nu, någon som ser det från min sida! Tack.

FeliciaS
0

#5 Vsg… :) Klart att man ska fokusera på hur det är och inte massa annat omkring. Jag håller tummarna för honom ska du veta!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

gizsaphis
0

Hej på dig.

Jag hoppas att det gick bra för ditt marsvin.

Har du fått veta vad det är?

har du luktat på det vita kletigt..tänkta om det luktar surt så kan det ev vara svamp.

Har du sett honom klia sig på rumpan genom att sett honom gnida sig på  marken?

GroaLover
0

sluta säga att jag skriver "bla bla bla" Roslagstulls vet. Vet bäst! Men jag sa också, när hon hade ringt att hon skulle åka.

Tea.my.love
0

sluta bråka på min tråd. tack.

#7 Hej. Nje vi vet inte, ja de luktar surt. Ja tack för att du svara. Kram.

Annissen
0

Hej på dig!

Hoppas att det har gått bra för dig o din pojkväns marsvin!! Vet själv vad oroligt det kan vara när man inte vet vad som är "fel"…!! Som du kanske har sett så har jag också ett marsvin som inte är helt kurant just nu-har också haft/har diarré men som till största del beror på "avbitna" tänder. Har fått penicillin plus att vi matar henne med specialfoder i spruta men utgången är oviss… Så jag känner verkligen med dig i din oro!! Skriv gärna o berätta hur det går!!

Kram på dig!

Lejonkungen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja nu har jag ringt veterinären två gånger idag men det verkar inte vara någon fara. tydligen så har marsvinshanar en "ficka" bak vid pung och ändtarmsöppningen som vissa hanar har svårt att hålla rent. det verkar som min nya hane är en av de med de problemen. Jag ska hålla uppsikt över honom och se så att han inte tappar vikt men just nu är han pigg, nyfiken och väldigt glad. Jag rensade den där "fickan" idag och fick bort en hel delSkrattande

GroaLover
0

vad bra :)

[MatildaW]
0

#8. Det finns vällans fler veterinären som är bra än bara den i Roslagstull? När jag blev orolig över mina två grisar så ringde jag till våran distrikt veterinär, han beskrev vad jag skulle göra och var riktigt duktig han :) Anledningen till att jag ringde honom var för att veterinärkliniken inte svarade. Så jag är nöjd med att bara ringa runt lite här i "distriktet" om man kan säga så ;)

GroaLover
0

men roslagstull är bra..dom brukar kunna ge tips i telefonen

[MatildaW]
0

#14. Okej Glad

___

Måste fråga, är det någon här som bor i Hudiksvall? Tänkte ställa en fråga då om Smådjurskliniken i Hudiksvall, är dom duktiga och så där? :) Har hört från folk som bor i Hudik att dom är ganska duktiga :)

Tea.my.love
0

Som sagt det finns andra som vet och som jag känner och säkert andra vill man ringa den vet. som finns nära där man bor! Tack för allt nu vet vi vad det var för något med hanen. allt är bra.

[MatildaW]
0

#16. Precis :) skönt att allt har löst sig nu! Glad