Efterlyser bilder på er bur m.m.
vore kul se er bilder där era marsvin bor och hur ni gjort m.m.
liksom aktiviteter..
kanske tips till oss som ska göra egen bur eller få tips hur vi kan göra
m.m.
äger ingen marsvin just nu men kanske i framtiden, vem vet!!!
Ska städa mina 2 burar, så lägger upp kort ikväll!:D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Lägger upp bilderna imorgon! :D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Gud vilka fina burar ni skaffat till era marsvin. Jag önskar man hade sån fantasi! Själv är jag tråkig och kör med en 140 x 70 cm vanlig gallerbur till mina 3 honor. Mina två ungar som för tillfället är en vecka gamla och förmodligen hanar kommer få en likadan sen när det är dags för dom att flytta från sin mamma.
Jag vågar inte ha något annat än denna bur då jag har en hund av rasen rottweiler/dobermann. Han bryr sig dock inte om marsvinen, men jag skulle ändå oroa mig om jag hade en bur utan tak när jag lämnar hemmet.
Vilka super fina burar ni har =)
Själv har jag inte några bilder på våra burar, man kanske kan fixa det :P
Charlotta-B
#5 Jag har en hund, amstaff/rottweiler/schäfer/bc. Han ligger hellst mitt bland alla grisar på golvet & pussar på dom. Du behöver nog inte oroa dig. Om din hund inte bryr sig i vanliga fall. 
Bara kolla min Avatar. Stora Axel med lilla Fenix 5 veckor
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#8 Usch, jag skulle aldrig chansa. Har hört om flera som fått marsvinen ihjälbitna av hundar och "den vänliga katten som alltid har trivts ihop med marsvinen och legat i deras bur, så plötsligt bet hon ihjäl ett marsvin". Nej usch, jag blir så arg då, det finns ingen ursäkt om det händer och man har låtit det hända! Så jag tycker #5 gör helt rätt i att vara på den säkra sidan.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#17 Guud vad cooool buuur!
#18 Tack! : )
#17 Älskar färgen på din bur!:)
#20 Det gör jag också : ) Är glad att jag valde den, blir så glad varje gång jag ser den. Funderade först på något diskret som grått men hade väl en modig dag när jag bestämde mig : )
#21 Förstår det, hade jag med blivit :) Roligt med lite färgglatt :D
#22 jo : )
#24 Jätte fin =)
Charlotta-B
Man kan göra en marsvinboende av en garderob,
hittade en tips på blocket
kanske något för er???
se: http://www.blocket.se/pitea/Stor_och_unik__3rummare__till_kanin_marsvin_34275210.htm?ca=1_11&w=0
smart??? eller…..
Jag gjorde en hemsida om mitt burbygge:
http://kring.kringelkroken.se/burar-och-boenden/asymetriskt-burbygge/
Jag har mina marsvin lösa i köket när vi är hemma, men när vi inte är det och på nätterna har de fått vara i bur. När jag började hade jag tre marsvin (i dag har jag fem) och en dag började två av dem slåss i den bur jag hade då. Den var inte liten 140 x 80, men uppenbarligen var den inte tillräcklig för två stora personligheter. Den tredje kände sig nog mest ivägen…
Det var verkligen jättekul att bygga själv och inte blev det dyrt heller. Under tidens gång har den förändrats. Det är bara fantasin som sätter gränserna.
Jag uppmanar verkligen alla att bygga själva. Har man katt eller hund som man inte litar på kan man ju sätta en uppfällbar ram med galler över eller kanske bygga buren på ben så hunden inte når upp.
Lycka till med alla byggen 
#28 å vilken fin bur. men jag har hund så kan inte göra så. Lägg gärna upp fler bilder på din bur blev helt kär i den :)