Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 2011 ggr
[nono39]
0

Gurka o marsvin?

Nu förtiden har det ju komit en sjukdom på gurkan något virus jag vet inte så mycket om viruset. Men ger ni era marsvin gurka fortfarande?

Tror ni att viruset kan smittas till marsvin?

Blomkrukan
0

Dom sa på nyheterna igår att smittkällan var böngroddar. Men så länge vi köper svenskproducerat till våra grisar så smittas dom nog inte. Ingen aning dock om dom kan smittas av den det där i Tyskland men vem vågar chansa?

: )

Fridaaaa
0

Ger mina enbart svenska grönsaker tills vidare. Inte tyska eller spanska.

#1 Vi kan smittas om vi tar i en gurka som har den bakterien och sedan tar händerna vidmunnen, hjälper inte tt tvätta händerna för bakteriendör inte förrän vid minst 70 grader eller minst 40 minusgrader.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Blomkrukan
0

#2 Läskigt! : (

Fridaaaa
0

#3 Fast dem människor i sverige som har blivit smittade har fått det i Tyskland, så ingen fara direkt så, men man ska ju alltid vara försiktig:)

thildatessie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

jag slängde gurkan vi hade hemma, visste inte vilket land den var från

Fridaaaa
0

#5 Ska stå på plasten. Men likabra att slänga om man inte är säker.
Den jag hade hemma var svensk som tur var.
Fast just gurka är ju mer godis, fast mina får det mer på sommaren för att dem ska få i sig vätska.

thildatessie
0

#6 klart att det är som godis. jag hade tagit bort den delen där det stod vilket land den var ifrån, chansar inte

Fridaaaa
0

#7 Ja man vågar inte chansa:)

Lodis
0

Jag och mina marsvin äter grönsaker som vanligt. Man behöver inte vara rädd, grönsakerna är inte farligare nu än de var för en månad sedan :)

Men det är alltid en bra ide att skölja noga.

Dom tror ju nu att smittan kommer ifrån böngroddar och det är konstaterat att det inte kom från spansk gurka. Spanien har stämt tyskland pga att de förlorat massa pengar nu helt i onödan.