Marsvin som inte får vara med...
Ja nu är det så att 2 av mina 3 marsvin lämnar det 3 marsvinet utanför. Detta händer när jag lägger dom i ute buren och ibland i inneburen. Hon sitter i den ena ändan och dom i den andra. Dom som lämnar utanför är systrar. Jag skaffade den trejde honan i januari och då funkade det jätte bra. Jag vill inte att hon skall deppa. Jag har inte sett att dom biter varandra eller så men hon bara sitter där hela tiden. Hon äter som hon ska och så men hon verkar deppig på nått sätt. Vad skall jag göra? Någon som har några tips? Tacksam för alla svar :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hej, tror inte att det är någon fara. dem har ju ändå sällskap av en kompis vilket är viktigast :)
okej men vill ju inte att nån av dom mår dåligt :)
#2 jag tror inte att någon av dem gör det :)
#3 okej men den som inte får vara med verkar så deppig bara inte som när hon kom utan bara sitter i ett hörn … Kan hon vara sjuk?
#4 kanske, hur verkar allmäntillståndet? kolla igenom henne, annars kanske hon bara är lugn av sig?
men eftersom att hon inte är som i början så är det bäst att du kollar, eventuellt kollar med en veterinär om du skulle vara orolig
#4 Mitt marsvin var utmobbat och det var nagot deppigt over henne. Langt senare upptackte vi symptom pa aggstockcystor. Det kan vara sa att hon drar sig undan och vill vara ifred, eller att de andra lamnar henne for att de marker att nagot ar fel.
Ta henne till en vet som ar duktig pa smadjur, sa att du iaf kan utesluta att hon ar sjuk.
Okej :) Måste hitta nån smådjurs kunnig då :)