klippa ner långhårigt marsvin?
Jag har ett långhårigt marsvin, (troligen sheltie men är inte säker eftersom hon är köpt i djuraffär, men dom jag frågat har sagt sheltie) hon har väldigt jobbigt, eller rättare sagt, jag har väldigt jobbigt med hennes päls eftersom den växer som ogräs och hur jag än gör lyckas hon ändå alltid kissa på den. Pälsen blir ju alldeles tovig i rumpan, ja ni vet nog.
Jag undar därför om man kan klippa ner marsvinet helt? alltså så att pälsen bara blir en två centimeter över hela kroppen? hon ser ju inte riktigt klok ut med bara kort päls i rumpan ^^
resten av pälsen brukar jag klippa så den är en centimeter ovanför golvet ungefär, men som sagt, den växer som ogräs! och att bli klippt är inte hennes favvis, haha!
/Agnes
ishestryttaren.blogg.se
Vi har två långhåriga här hemma om dom klipper vi ner helt. Har använt en liten rakmaskin :) Så dom har ca 1 cm kvar. Funkar jätte bra, och märks att dom blir lättade efter , det blir ju heller inte så varmt nu på sommaren för dom och fastnar inte massa saker i pälsen.
Så absolut kan du klippa ner henne. :)
Charlotta-B
Bara klipp klipp klipp :) Min tjej här hemma har jättelång päls och jag klipper henne alltid korthårig. Nu har jag bara klippt baken och magen på henne. Jag vet hur det är med kissiga bakdelar…
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Varför skulle man inte kunna klippa ner henne helt? :p
När jag hade mina alpacahona så var hon i stort sett korthårig året runt, blev ju så varmt på sommarn och så kissade hon alltid ner sig så mkt annars.
Kan man göra om man vill, hon ställs ju ändå inte så :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
då blir det fram med saxen nu! :D
/Agnes
ishestryttaren.blogg.se
före och efterbilder kanske man får se ? ^^