Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 533 ggr
Lyan
0

Inte bara konstiga marsvinsfärger

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

utan konstiga hundfärger också! Ping har alltid varit grådaskig och taskig i pälsen men jag har trott att det berodde på hennes dåliga hälsa när hon kom. Men pälsen blir bara ljusare och ljusare och det verkar som hon är en färg som på pudel kallas blå. Det är inte genetiskt blått och man vet inte exakt hur denna färgen funkar, men allt som finns beskrivet på fenotypen stämmer på Ping :-P

Jag vet ju nästan ingenting om Ping, bara att hon ska vara pudel/papillon, inget födelsedatum ens.

Supersöt är hon iallafall <3

Sandra-B
0

Haha, du ska då verkligen ta och krångla till det när det gäller färger på dina djur! :-P

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Lyan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hehe, japp :-D Fast denna gången är jag faktiskt oskyldig! Det var en som såg Ping och frågade och tyckte att det stämde perfekt då hennes hund har den färgen. Började leta och då stod det bla om att de ljusnar vid ca 2år (Ping fyllde 2 i vintras) och att pälsen tovade extra lätt. Ju mer jag letar om silver ju mer komplicerat blir det och det verkar finnas modifierare och grejer man inte har hittat hur de funkar ännu.

Fast hon är ju fortfarande svart i grunden :-P Jag vill heller inte kalla henne blå för jag tycker det känns så fel när hon inte är genetiskt blå