Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 499 ggr
[helenal]
0

Hur gör jag taggen tam?

Taggen e skyggare än coccos och springer iväg. Har lyft upp honom när jag städat buren,men han sprattlar och har sig:P

hur gör jag honom mindre rädd för mig?känns taskigt att bara gosa me coccos.

[MatildaW]
0

#0. Har du försökt muta honom med persilja och annat gott när han är i famnen? :)

[helenal]
0

ne=)

[Liinda]
0

Umgås med honom mycket ta upp honom och ha honom i knät ofta så han inser att du inte är farlig:P Och så ha nåt gott då så går det nog lättare för honom också. ha buren på ett ställe ni är ofta låt honom va med dig mycket och så han blir van med dina händer och gör som jag sa förut sätt dig vid buren och stoppa in handen i buren med nåt gott och låt han komma fram själv. Så kan du göra varje gång du matar också att dom får ta en bit från handen var innan dom får allt det kan hjälpa lite iaf :)

[Liinda]
0

Jo det med att stoppa in handen i buren och låta honom komma fram själv det hjälper också på det sättet att han inte tror att han ska bli lyft så fort handen kommer in i buren.

GroaLover
0

läste att nån somnade med handen i buren och när hon vaknade hade marsvinet lagt sig och somnat brevid

[MatildaW]
0

#5. Jag tror det var Diana :)

GroaLover
0

ja, när du säger det, gud vad mysigt!

[MatildaW]
0

#7. Blodnie har somnat massor av gånger på min mage :)

GroaLover
0

har varit med om en gång att nån har somnat på mig, med båda ögonen helt slutna, det var min Vitamin (RIP) när hon varit ute och srungit hela dagen, vilket dom fick alla dagar utan regn :)

[helenal]
0

hmm okej. Jag skulle städa buren idag och lyckades ta upp taggen, men då va ja tvungen att ta bort husen så ahn inte kunde springa in där. Jag ger dem alltid ett smakprov från handen innan jag lägger in de i skålen.

Hade ute coccos lite idag och skulle mata han me sallad, men han åt inte när han va i mitt knä, sen när ja skulle släppa in han i buren åt han salladen direkt ur skålen:P Jag gav dem morötter förrut, ska man ge dem en hel morot eller dela dem i bitar?

GroaLover
0

dela den i två bitar så dom får en varsin halva