Marsvins apotek
Jag har kikat på lite trådar med samma tema men då det var ganska gamla så tänkte jag göra en ny då vissa saker byter namn osv.
Vad är bra att ha hemma i sitt marsvins apotek!? Vad använder ni det för!? Tänkte införskaffa ett apotek till marsvinen här hemma så att man är väl förbered, skriv gärna också om man behöver recept på vissa saker också 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min hög med marsvinsprylar:
Kortison, bactrim, baytril (men jag tror den är gammal), ivomec (gammal?), itrafungol, imaverol, pevaryl, ohyreschampo
Critical Care, fortimel, askorbinsyra
Koksalt, väteperixid, alsollösning, klorhexidin, virkon, handdesinfektion
Kompresser, bomull, pincett, saxar i olika storlekar och modeller, tops, våtservetter, kanyler, 1/2,5/5ml sprutor
Våg, anteckningsblock (som jag är usel att fylla i)
Sedan X antal borstar, kardor, kammar, schampo, balsam, frisörsax, trimmer, klotänger, utställningsplattor
Har säkert glömt en del :-P
Okej, då ska vi se här… Har säkert glömt något :P Vissa saker är inte direkt för sjukdomar och olyckor, utan mer allmän vård.
Ett antal olika pipetter/plastsprutor utan nål
Tops
Våtservetter
Bomull
Klosax
Borstar
Sandpappersfilar
Virkon
Vicks salva
Tassalva
Väteperioxid
Pincett
Askorbinsyra
Ögonrengöring (koksalt)
Våg med block där jag skriver vikterna
Handdukar
Bactrim (antibiotika)
Baytril (antibiotika)
Eurologist (mot urinvägsinfektion)
Allrodin UTI Kn (mot urinsten/kristaller)
Allrodin Dental Aid Herb
Critical Care
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Det var en hel del där, pipetter, tops, klosax, sandpapperfilar, bactrim och baytril är dom saker vi redan har hemma, men vart köper ni allt och vad är det till för!?
en del av ovanstående saker är väl receptbelagt som tex Bactrim mm ?
Kortison om de toxar, ivomec mot sellnic, imaverol och itrafungol mot Ringorm. Allt på recept
Critical Care för stödmatning, köpt hos vet. Fortimel, näringsdryck som finns på apoteket. Askorbinsyra är koncentrerad c-vitamin, finns i matbutiken.
Koksalt för sårtvätt och uppvätskning, väteperoxid för infekterade sår, alsollösning och klorhexidin för sårtvätt. Allt finns på apoteket
Kanyler för uppvätskning och ivomecen (som man nu kommit på att man kan ge i munnen). Köpt hos vet.
Virkon för desinfektion
Vilken bra tråd :) Många bra tips här.. Ska nog skriva en inköpslista :)
Charlotta-B
Kom på att här huserar även ett par flaskar metacam, smärtstillande som fås på recept

Tack, då blir det att skriva en inköpslista här hemma med =)