3 bedårande ungar
Nu har vår hona som vi tagit över fått sina små.Tror att det är en pojke och två flickor.Det är våran första kull så det känns lite osäkert men roligt.
Vikterna var nog bra tror jag 100,106 och 96g
Hon var redan dräktig då vi fick hem henne.Hon har haft planerad kull tidigare men denna dräktighet var inte planerad.
Tänkte kolla med er alla kunniga om vad man ska kalla hårlagen på dem. Mest fundersam på den vita med brunt på baken som är krullig men även den helbruna.Den tredje är ju en virvel (kan tillochmed jag
Mamman är en blandning med mest rex i sig och pappan är antingen en abbesinier eller långhårig(Gamla ägaren vet inte vem av dem som parade)
Hoppas ni kan hjälpa mig:-)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tror att virveln är en tjej, likaså den helbruna.
Den krulliga en kille(om jag sett rätt). Tror att jag lägger upp bilder sen så får ni hjälpa mig och se om jag har rätt:-)
gud vad söta dem är=)
M.v.h Johanna www.nimroda.n.nu/
#8 Visst är de:-)
har just fått veta av tidigare ägare att pappan är den långhåriga sheltien. Hon konstaterade det då hon såg bilderna:-)
Hoppas det kan hjälpa er att hjälpa mig med hårlagsfunderingen.
Tack på förhand:-)
Ett stort grattis. Dom är toksöta alla tre med öronen upp :D
Söta dom är : )
Grattis för sötnosarna!
Med tanke på vilka raser föräldrarna är, lär ungarna bli typiska korsningar. Semilånghåriga ungar är nämligen mycket vanligt vid parning mellan långhår + korthår, och semilånghår räknas som blandraser. Fast helt säkert vet du förstås inte ännu. Annorlunda pälslängd brukar först märkas av ett tag senare.
Men vi kan i alla fall konstatera att ungen i #0 är en självklar virvelblandis. :-)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Tack snälla ni:-)
#12 Ja det är kul att vi kunnat bestämma en iallafall;-)
Det ska bli spännande och se vad det blir av dem. De är ju så olika. De gick ner några gram första dygnet men börjar vända uppåt igen. Lilla virveln är den som leder viktligan med sina 110g. De andra två väger 100g var.
Nu till ännu en sak som ni kanske kan hjälpa mig med. Könsbestämningen. Tror att jag har koll på läget men vill ju vara säker :-) Detta är ju min första kull.
Lägger in lite bilder som togs idag så kanske ni kan rätta mig om jag har fel.
#14 ser ut som enm hona ja =)
#18 håller med om hane =)
Dina gissningar stämmer bra :) Två honor och en hane.
Fruktansvärt söta ^^
Hanna
Tack snälla alla ni för svaren.Kul att man hade rätt:-) De små växer och frodas. De går upp ca 10g per dag. Hoppas att detta är bra och lagom. Vi har även döpt dem.
Nr 1 (bruna) Alva från 96g till 145g. Pälsen har blivit något lite längre.
Nr 2 (krulltotten) Algot från 100g till 149g. Pälsen har blivit ngt lite längre men är fortfarande krullig. Ska bli spännande och se vad detta blir:-)
Nr 3 (virveln) Alice från 106g till 163g. Ett riktigt litet matvrak. Är först att smaka på allt.
Såååå underbara. Ska snart försöka uppdatera med lite nya bilder.
ojj så fin a!: )