Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 335 ggr
katiz
0

HJÄLP!! FORT!

mina två marsvin på 4 och 6 månader breåkar,dom försöker bita varanndra i nacket och hackar tänder,just nu har jag delat min bur med en vägg av trä i mitten så att dom inte kan bråka men vad ska jag göra? jag vill inte göra mig av med dom för det vore för svårt!

TVEEKA INTE ATT SKRIVA!!!!

ciss
0

Är det syskon? Vad är det för kön?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[MatildaW]
0

Undrar samma som Ciss.

• Vilket kön?
  • Hur länge har du haft dom innan dom börjat bråka?
katiz
0

dom är killar,har haft dom runt 4 månader inann dom började hacka tänder.

Thea-Cazzy
0

Hanar kan börja slåss när dom blir könsmogna, men dina är väl inte könsmogna än?

varemis
0

#4 Marsvins hanar kan bli könsmogna redan vid fyra veckors ålder, så jo, de är garanterat könsmogna. #3 Min rekommendation är att skaffa en större bur och ge dem möjlighet att få vars ett eget revir i buren. Ha gärna rör och liknande i buren så att de inte behöver vara i varandras blickfång hela tiden och får en möjlighet att komma undan om de behöver det. Att de bråkar nu kan bero på att den hane som tidigare varit underlägsen börjar ta sig ton och vill dominera. Om de inte går för illa åt varandra kan du helt enkelt låta dem göra upp om vem som bestämmer. Skulle de föröka skada varandra allvarligt eller om en blir väldigt utsatt måste du naturligtvis dela på dem. Vad händer om du släpper ut dem på golvet tillsammans?

ciss
0

Svara på frågan som vi tidigare ställt; är de syskon?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

GroaLover
0

nej det är dom inte, den ena är ju 6 och den andra 4 månader

katiz
0

groalover har rätt,dom är inte syskon

Thea-Cazzy
0

#5 Oj! Det trodde inte jag att det kom så tidigt ;P