Rädd för andra marsvin
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja, precis som rubriken lyder så har vi en tjej som är rädd för våra andra marsvin om dom kommer alltför nära och hur ska jag göra för att hon ska känna sig säker och trygg med den flock som hon ska gå med!?
För tillfället är det två andra honor och i slutet av månaden kommer det även flytta in en hane. Alla honorna är 1år förutom hanen som är 6månader.
Hon känner sig trygg med mig och husse och är en annars riktig kelgris som älskar att ligga i knäet och mysa.
Det är inte mycket du kan göra. Har detta marsvin levt ensam tidigare? Är det en kastrerad hane som ska in i samma flock? I så fall kan ibland en hane lugna stämningen när honor inte kommer överens.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hon kommer från en zooaffär och där levde hon med andra och här hemma har hon i princip alltid levt med andra, dock har det varit bråk så hon fått gå själv ett tag för att få lugna ner sig. Våran hane Samson ska kastreras denna månad och få gå ihop med tjejerna är det tänkt, tänkte man kan ju träna bort oönskade beteende hos hundar, kan det inte gå med marsvin!?
#2 Nej, med marsvin går det inte tyvärr. Du skriver att det varit bråk så att hon fått flytta ut? Har det alltså varit slagsmål mellan henne och något annat marsvin? Är det hon som startat bråken? Det låter som ett marsvin jag hade, hon var ensam på djuraffären när jag köpte henne och när hon sattes ihop med mina andra tjejer blev hon direkt hackad på och mobbad. Efter ett tag vände allt och hon blev ett MONSTER som inte gick ihop med någon annan hona. Det var bland det jobbigaste jag varit med om och det var inget jag kunde göra. Hon var rädd för andra marsvin och då blev hon en "mobbare".

Det har varit att dom andra honorna har gaddat ihop sig och gett sig på henne, och hon skriker rätt ut och det låter så hjärtskärande. Nu har det ordnat sig så att hon och Samson får bo ihop själva och det har fungerat jättebra, hon är mera framåt och hon och Samson fungerar verkligen jätte bra ihop