[Bidrag] Månadens marsvin juni
Regler:
* Du måste vara medlem på Marsvin.iFokus för att delta i tävlingen.
* Ett marsvin per bild (om inte annat anges).
* En kort beskrivning av marsvinet (och eventuell förklaring för temat) ska finnas med varje bidrag.
* Samma marsvin får bara delta en gång per månad.
* Ett marsvin som vunnit Månadens marsvin en gång under året får inte delta i tävlingen igen samma år.
* Samma bild får bara delta en gång per år och en bild som tidigare vunnit Månadens marsvin något år får inte delta igen.
Övrig information:
* Någon dag efter sista inskickningsdag startas en omröstning där medlemmarna kan rösta om vilket av de tävlande bidragen som ska bli Månadens Marsvin.
* I december röstas en utav vinnarna av Månadens marsvin fram till Årets marsvin 2011.
Juni
Temafritt!
På grund av olika anledningar som har gjort att bidragstiden begränsats, får ni helt fria händer den här månaden.
Sista datum för inskickning av bidrag: 26 juni klockan 23.59. Bidrag som skickas in senare (eller som ej följer reglerna) diskvalificeras.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jag hoppas inte den korta inskickningstiden hindrar er från att fixa ihop bidrag :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Bidrag 2 - Blixten
Blixten är min charmiga "gris" eller mini-flodhäst eller vad man nu vill kalla honom ^^, Helmysig herre. Mitt första skinny marsvin. Helt underbar, kommer kanske bli fler i framtiden. Han älskar att mysa i en varm filt i matte eller husses famn.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Bidrag 4
Denna charmiga lilla dam heter Cloetta. Helgo tjej som älskar att kela och hälsar alltid när man kommer.
Cloetta är född här hos mej men flyttade hem till en tjej som unge. I vintras kunde inte tjejen ha henne kvar och självklart ville jag ju att Cloetta skulle flytta hem igen och så blev det. Dock ingen vacker syn när jag fick hem henne, en liten mager tös satt det i transportburen.=(
Men nu är hon rund och go precis som hon ska vara och verka njuta av livet och all den goda maten. =)
Bidraget är utom tävlan då det bröt mot regeln "Ett marsvin per bild".
Marsvinen Doris (till vänster) och Polly (till höger) ligger och myser i Pollys favoritbädd.
Polly är väldigt bestämd med att det är hennes bädd, Doris försöker ofta lägga sig där (hon har fått en egen bädd men Pollys är mer lockand) men blir då bortkörd så därför blev jag så glad när jag hittade dom tillsammans. Doris är busfröet och en väldigt speciell gris. Man vet aldrig vad hon kommer hitta på. Polly som är lite äldre är lite lugnare men är även hon ett busfrö ibland. Hon har varit "duktig" och lärt Doris alla trick hon kan för att tigga till sig mat. Mina små älsklingsgryn! :)
Bidrag 8 - Ruth
Är det en råtta? - Nej det är ju bara en hungrig skinny ;)
Så här ser man oftast Ruth när det vankas mat, och vem kan motstå det? Börjar kanske märkas lite på figuren. Men en gosig sknnymage är ju det bästa som finns!
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Vinga är ett resultat av en tjuvparning, men tack vare det fick jag följa henne ända från första timmen i hennes liv till förhoppningsvis den sista.
Var meningen att Vinga skulle säljas men jag älskade henne och hennes fantastiskt kittliga mustasch-morrhår. Hon gillar att sitta i nacken och diskret tugga på några hårstrån eller kittlas i örat med morrhåren. Hon är också den enda som kan hoppa upp på alla husen i deras bur, så när dom andra ligger och myser i höet sitter hon ovanpå husen och klättrar omkring i grenarna på jakt efter kvarglömda löv.
jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.
Tessie är tillsammans med Thilda inte bara mitt användarnamn på iFokus.se utan också mina första marsvin. Dem kommer från djuraffären och det var Tessie som jag fastnade för först, nu nästan 3 år senare är hon en stoor och go tjej men väldigt bestämd och ska alltid ha första tjing på maten! Hon har nu en "egen" liten flock sedan Bambi och Snövit flyttat in. Ingen sätter upp mot Tessie! Men är hon inte söt?:) Jag är väldigt glad över att få ha ett så fint djur i mitt liv :)
Bidrag 12 - Lotus
Världens goaste marsvin. Busig och alert. Från Strawberi. Han älskar mat, att busa och vara ute i gräset. Lite försiktig fortfarande men han är inte så gammal än, sånt kan ju ta tid :) Han älskar att vara upp i kameran när man ska ta kort :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Prästens lilla kråka skulle ut och åka, ingen hade hon som körde.
Än slank hon hit, än slank hon dit, än slank hon ner i diket.
Här är min lilla Kråka, hon är helt tokig och hur rolig som helst! Det har inte varit en lugn stund sedan hon tassade (eller snarare studsade) in i våra liv, och ingen är gladare än jag över det - hon har helt och fullt uppfyllt min magpiedröm.
Men om Kråkan fortsätter att rusa och studsa runt som hon gör, rakt in i både hus och väggar så kommer hennes fina långa näsa snart bli lika platt som selfnäsorna här hemma. Och det vore faktiskt lite synd, för hon klär i sin näsa, och den är himla praktisk när man ska sno mat ur glupska crestedmunnar - lååång så att man inte behöver komma allt för nära huggtänderna.
Hanna
Bidag 14 - Dream of hugo
Hugo, denna kille är som ett litet lamm. Åh han är mitt lilla lamm. Han är så himla ullig i pälsen jätte mysig älskar allt och alla. Är gärna framme vid kanten när man närmar sig hans bur. Hugo var ingenting planerat. Bara snubblade in på en hemsida och såg han. Där satt han på en bild. Jag visste att han föddes för mig. Att det var hit han ville flytta. Vilket han fick göra. Och hela min familj älskar han jätte mycket! Charmar allt och alla. Tuffsen som en dag hamnade i ett slagsmål med sin burkompis. Numer har han delat ögonlock men är pigg och glad och går med en liten bebis kille som han gillar! Hugo du är min lilla ängel hoppas jag får många bebisar efter dig! ♥
Bidrag 15 - Nappi
Lilla Nappi var aldrig rädd för något eller någon. Han älskade att busa runt på golvet och sprang efter när man kallade på honom. Han var för det mesta på gång och inte han han äta heller så mycket. Han var alltid tunn och ingenting fick honom att bli tjockare. Han älskade att sova i famnet och hade alltid många hemligheter att berätta. När han inte mera orkade somnade han just där var han blivit och aktade ingen. Inte ens katten fick honom att flytta på sig om han hade bestämt sig att vila. Ett litet stort marsvin, som saknas mycket.
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
Bidrag 18 - **Snöbollar små
**
Trots de skyhöga temraturerna ute så finns min snöboll än kvar. Fina Sidhanar som alltid finns där för mig trots att årstiden inte är rätt för snöbollar små.
Att ha en DEW hemma i sin bur är något alla bör uppleva. Ena dagen är aldrig lik den andra och din Dark eyed white finns alltid där i buren när du behöver det mest. Jag skulle aldrig kunna föreställa mig en bur utan en dew och det är med ren sanning sagt.
Och glöm inte - Hur mycket värme, kärlek och omtanke du ger den så smälter den aldrig!
//Emma

Zooie är våran lilla prinsessa här hemma, jag köpte henne i en djuraffär och mitt hjärta föll direkt för hennes blygsamhet och charm.
Under det året som hon har bott hos oss så har hon fått bytt partner 3 gånger då dom andra har bitit och varit elaka mot henne, men tillslut så fick hon flytta in till sin Prins Samson som var precis vad hon behövde. En ståtlig och lugn man som kunde skydda henne mot alla dom faror som finns och nu lever dom lyckliga i alla deras dagar i deras egna slott.
Grynet.
En omplacering som kom hem till oss med 2 andra grisar. Sonen valde henne som sitt direkt. Otroligt snäll & en riktig pussgurka. Hon är vårat allt.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Bidrag # ? - Chokladfabrikens Zelda
Våran underbara maskerade magpie :) Så vacker med sin vita päls, mörka ögon, sotade öron och långa näsa. Full fart blev det i buren när Zelda kom in i vårat liv, hon har alltid något bus på gång. Flyger fram i buren, gör en massa popcornskutt och knycker mat från burkompisarna. Livet i buren blev så mycket roligare sedan Zelda flyttade in.
Här kommer min busunge Dovv! Hennes namn sägs betyda nordanvind men det borde betyda virvelvind. Hon är en rejäl dam som snart fyller 1år och går under smeknamnet hamstern. Kaxig som bara den! Hon hittar jämt på bus och gud nåde den som pillar på henne när hon inte vill bli pillad på. Sitta still vet hon inte betydelsen av och varje vägning är en kamp för att jag ska få Dovv att sitta still tillräckligt många millisekunder för att jag ska hinna läsa av vågen. Hon har mycket åsikter och visar dem mer än gärna ;-)
Jag tycker bilden visar hennes personlighet perfekt! Bara bus :-D
Min absoluta favoritbild på Lovika! Tagen i mörker med en vanlig kamera och en blacklightlampa.
Lovika hittade jag i en djuraffär och blev helsåld på hennes färg! Egentligen skulle jag inte ha något marsvin, det var bara ett par månader efter jag kom hem från sjukhuset och hon var ett praktexempel på ett impulsköp, en grossistgris från Tjeckien som satt med sin bror. I efterhand är jag väldigt glad för det eftersom hon visade sig vara satin!
Trots att hon är en av de yngsta i buren är hon den som bestämmer i hela flocken och hon är väldigt duktig på det :-D Hon fyller snart 2år och jag hoppas verkligen jag får ha henne kvar länge men eftersom hon är satin får vi ta tillvara varje dag som det är den sista och hoppas på det bästa för min lilla guldklimp <3