Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: sjukdomarohyraskador
Läst 2806 ggr
Mill4
0

Vitt kladd vid kiss

Känns som jag skriver här jämt…. haha^^ iallafall så mitt nya marsvin har börjat kissa färgat brun/rött (läst att det kan vara av morötter osv så inte såå orolig över det). Men ibland när hon kissar ofärgat kan det bli som en fläck med vitt kladd (inte mkt, men synligt) vad kan detta vara??

thildatessie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

ser det ut som att hon får ont när hon kissar? piper hon då? kisar med ögonen? Kan ju vara urinvägsinfektion, men har själv ingen erfarenhet av det. det vita vet jag inte.. Kanske bäst att ringa till en kunnig veterinär och prata med dem :)

Mill4
0

Nej hon verkar tvärt om gilla att kissa… haha! Vi blev smått galna på hennes kisserier i början, men nu har hon lugnat sig med det^^

Ja jag kan ju alltid ringa och fråga, så att det inte är något sådant :(

thildatessie
0

#2 hehe vadå gillar? hur ser du det ;) om du menar att hon kissar mycket så gör väl dem flesta marsvinen det ;) och många gånger för att dem inte är rumsrena.. ;)

Mill4
0

#3 Precis haha, när jag köpte henne var hon lite nervös ett tag dessutom så hon kissade precis överallt! Nu har hon dock blivit väldigt duktig på att vänta tills hon är i buren igen :D

thildatessie
0

#4 så bra :) samma sak för mina 4 :) har du fått reda på vad det är? såg igår att min ena också har vitt konstigt kiss… :s

EvaLuna
1

Marsvinskiss är ganska grumligt & ser ibland lite vitt ut. Det är helt normalt  :-)

thildatessie
0

ok så bra då :)

Mill4
0

#6 Okej vad bra! :)

alva(L)nasse
0

det är väl normalt?Glad

Lundquist
0

Att kisset blir lite vitt, å kladdigt ibland är helt normalt, det kan bli som små fläckar, på vissa olika föremål. så det e inget att oroa sig för..

www.svedjorna.n.nu

mys me marsvin :)