Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 738 ggr
Biffen_Ada
0

Vad ska jag göra?

Hej! jag har två marsinshanar som jag försöker sälja. Men jag har ett problem med dom. Dom bråkar hela tiden och jag hittar nästan alltid nya sår på dom. Föst trodde jag att det va för att jag hade ett hus så jag ställde in ett till men det blev inte bättre. Vag ska jag göra? Avliva?

Abico
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hur stor bur har du till dem? Hanar som tjafsar kan bli bättre kompisar om de får mer utrymme och möjlighet att komma undan från varandra. Om du inte tror att utrymmet är problemet så tycker jag att du ska ta isär dem om de slåss så att de får mycket sår. Är det unga hanar kan det vara lite tonårsfasoner, hanar kan vara riktigt brötiga när de är ett halvt till ett år gamla och med åldern brukar de lugna ner sig.
Avlivning tycker jag inte är ett alternativ, trivs hanarna absolut inte ihop får du ta isär dem och se till att de får en ny kompis (förslagsvis en yngre). Om du planerat att sälja dem i par är det också viktigt att du informerar köparen om att de är på varandra, eller allra helst låter bli att sälja ett par som inte är harmoniskt.

Hanna 

Biffen_Ada
0

ja, en av dom är c 3 år, den andra är c 1. Han som är 1 skulle någon säkert vilja ha efter som att han är en fin non self, himalaya, men han är inte tam eftersom jag köpte honom på djuraffär. Och dom är båda svåra att ta upp och så. Men tack för hjälpen !Glad