Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: foder
Läst 1035 ggr
Lundquist
0

Fri tillgång på hö?

Hej. Jag undrar om mina marsvin behöver fri tillgång på hö, om dem har fri tillgång på gräs. För mina marsvin har alltid gräs, å då tänkta jag "e det då lika viktigt med hö, som i vanliga fall?"

Tack i förhand

//LundquistGlad

www.svedjorna.n.nu

mys me marsvin :)

FeliciaS
0

Jajamän, de ska alltid ha fri tillgång på hö :) Eftersom gräs innehåller mycket mer vatten får de i sig större mängd fibrer på ex. 0,5 kg hö mot vad de får av 0,5 kg gräs.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Lundquist
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

okey, tack för svar :) kan man ha dem ute på natten, asså så dey är ute hela dygnet, eller blir det för kallt? bjag menar det e ju jätte vart ute å sådär.. men jag vet ej, om vad marsvinen tycker.

www.svedjorna.n.nu

FeliciaS
0

#2 Om temperaturen inte understiger +15 grader på natten tycker jag att man kan ställa ut dem utan att vänja dem innan. Det förutsätter förstås att de bor i en stadig bur skyddad från rovdjur och som inte står i direkt sol.

Den dräktiga honan hade jag dock inte låtit bo utomhus, inte förrän ungarna är födda och tillräckligt pigga och stora.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Lundquist
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

jo, buirana är skyddade, min mor är å hämatr dem nu i östadkulle, det är sådanna "trekanter" eller hur man skall förklara.

nej, den dräktiga honan var inte en tanke på att låta gå ute! vill att om det skulle vara nåt vill jag snabbt kunna kolla, marsvinen bor i mitt rum nämligen. Det var mening att  mina två hanar skall gå ute. Båda gick ute förra året när det var väldigt varmt, dem hade alltid så att kunde komma in i skugge elr, sol.tack för svar :)

www.svedjorna.n.nu

Wand
0

Grejen med hö är väl att det är torkat och perfekt tuggmaterial som håller tänderna slipade och fina.

Och sedan även som #1 säger.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?