Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 945 ggr
[AL1986]
0

Vilken färg är hon?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har nu funderat på vilken färg Alima kan ha, jag har ändå rätt bra kåll på färger tycker jag men är lite fundersam på Alimas.

Hon har röda ögon, brun päls med lite inslag av grått.

Kan det vara chocolate eller är det någon typ av argente, vad tror ni?

Bilden är den bästa jag har just nu, men en bättre bild kanske kommer senare.

/AL

imoon
0

Svår bild att se färgen på, men chocolate är hon inte med tanke på ögonen. Möjligen lilac, men jag ska egentligen låta det vara osagt och låta någon mer säker svara.

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

Fridaaaa
0

Hade gärna velat se en bättre bil :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[AL1986]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en till bild på henne.

Sanni
0

Jag skulle nog säga att hon är lilac, men är inte helt säker.

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

[Maijah]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Lilac Glad

Om hon har så ljust röda ögon som på bilden vill säga, alltså PE och inte RE.

[AL1986]
0

Okej, tack för svaren.

Då är hon säkert lilac.

HannaVastervik
0

Fin lilactös! =)

Buffen
0

Är hon verkligen lilac? ser så bruntonad/varm ut i färgen. På den andra bilden du bifogat ser det dessutom ut som att hon har flerfärgade strån, syns i ansiktet vid nosen. Är hårstråna en eller flerfärgade? Tyvärr har jag ingen aning om vad hon är för färg om hon nu inte är lilac. Jag är ingen färgexpert men jag tycker det känns lite tveksamt…

Vacker är hon då verkligen :)

Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet

[Maijah]
0

#8 Jag tyckte också hon såg lite väl varmt/bruntonad ut först för att vara Lilac, men det enda jag då kan tänka mig isf är att hon är Beige, om hon nu inte är Lilac. Och Beige är en väldigt sällsynt färg.. Inte så jättetroligt dessutom tycker jag hon är för mörk för att vara det. Nu är jag ju dock ingen riktig färgexpert men kan endel om marsvinsfärger iaf ;-)

Nån argente tycker jag inte hon är.

Lyan
0

Så fasligt ovanligt är inte beige, det är pe choklad precis som lilac som är pe svart. Däremot self beige är väldigt ovanligt

Vilken färg har föräldrarna? Hon har väldigt lik färg som min beigea pethane hade, men hon kan också vara en varmtonad lilac

[AL1986]
0

#8 Ja jag håller med dig, hon är lite väl brun i tonen tycker jag för att vara lilac.

Men lilac är nog det enda som färgen mest liknar, så det är nog det hon är.

Wand
0

Bör inte lilac på marsvin vara samma i färgen som lilac på råttor/hamstrar/gerbiler? Om så är fallet så är det knappast en lilac.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

imoon
0

#12 Har försökt hitta bilder på råttor, hamstrar och gerbiler i färgen lilac och vad jag kan se är det inte precis samma färg som hos marsvin. Förstår inte varför det "bör" vara det?

Wand
0

#13 Lilac betyder syren och även lila, så det är ju ologiskt att lilac inte ska vara grålila och betydligt ljusare än vad det där marsvinet är för det första.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Lyan
0

#14 Lilac ska grålila vara grålila men det beror väldigt mycket på vilka andra anlag marsvinet har och om det är färgavlat. Bara titta på vissa svarta långhår, de kan vara betydligt ljusare än en grey tex, eller golden som kan bli lika ljust som buff och cream pga pälsen.

Jag har en lemonagouti som är lika ljus som mina pe, men hon är ändå genetiskt svart

Sedan kan man också jämföra zobel på marsvin och kanin, de är inte ett dugg lika även om genetiken liknar (är samma?). Sobel på hund är en helt annan sak och har varken fenotyp eller genotyp lika någonstans.

Satin är en sak som både heter samma och som ser exakt likadant ut men där skiljer genetiken en hel del och det är bara satinmarsvin som blir sjuka, inga andra arter

imoon
0

#14 Som min dator visar bilden har marsvinet absolut en viss lila ton i pälsen men är varm i tonen. Precis som #15 säger kan nyansen skilja beroende på vad för färger som finns i leden bakom. Och bara för att färgen ska vara grålila hos olika arter betyder det inte att den ser likadan ut hos dem i och med att pälsen ofta är olika. Det är heller ingen som påstått att marsvinet har en "bra" lilac ton utan är "för varm".

Menar du att vara så otrevlig som du låter?