Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 1632 ggr
juliino
0

Lakeland Teddy/Rex

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Jag undrar hur man ser att ett Marsvin är en Lakeland när dem är små?Jag vet att dem tappar håret på huvud och skuldror sen men att det växer ut igen men hur kan man se det annars?

Jag har nämligen en liten pojke med en Self till mor och en Skinny till far.

Bamse som jag tror är Lakeland på bilden.

Sen har jag länge funderat på vad min pojke Gimli är för ras.

Jag har svårt att se skillnaden mellan Teddy och Rex

juliino
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Bamse igen

juliino
0

Gimli

juliino
0

Gimli igen.

ivrigs
0

Hej!

Om en förälder är skinny så blir alla ungar i kullen lakelands, alltså är ditt marsvin en lakeland. Om man parar två lakelands med varandra så kan det bli både skinnys, lakelands och pet-marsvin i kullen och då känner man igen lakelandsen på att de har vågig, ofta sträv päls medan pettarna har rak och mjuk päls.

Söt Bamse ;)

/Ingrid

juliino
0

#4 Tack så mycket för hjälpen! Glad

Nu är det bara Gimli jag undrar över.

imoon
0

Ang. teddy eller rex får du troligen fortsätta undra om du inte provparar. Det är ytterst svårt att se skillnad på rex och teddy. Somliga anser att de kan se skillnad men man kan inte vara helt säker även om man kan gissa på den ena eller andra rasen, annat än om man provparar.

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

Fridaaaa
0

Tycker den mest ser ut som ett teddy :=)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lyan
0

Vissa säger sig se skillnad på rex och teddy och om de är rasavlade kan man i vissa fall se skillnad, man kan också i viss mån känna skillnad på pälsen, men en pet som inte är rasavlad kan se ut hur som helst även om man kan gissa.

Jag gjorde ett test på skoj för ett tag sedan där folk fick säga om marsvinen var rex eller teddy och Alla missade lakelanden jag hade med trots att hon hade i princip liggande päls :-P Med andra ord kan det inte bli annat än gissningar och det finns dessutom andra strävhårsvarianter än rex och teddy som de kan förväxlas med (även om de är ovanligare)

juliino
0

#6 provpara är inget alternativ då han kommer från djuraffären samt att jag ej har någon hona som är Teddy/Rex.

#7 Jag har sett bilder på både Teddy och Rex och tycker det är väldigt svårt att se skillnaden.

Fridaaaa
0

#9 Ja det är svårt att se skillnad :)
Men om hanär ifrån djuraffär kan han ju vara blandras med, inte ovanligt :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.