Äntligen större!
ville bara säga att jag är så glad att äntligen kunna ge mina tre grisar mer än dubbelt så stort hem. Det märks på dem att de är minst lika glada också. Än så länge verkar det som om de går på "toaletten" i den gamla delen av buren och det har jag verkligen inget emot :-)) Har satt ihop två gallerburar, och den nya är den största jag kunde hitta! Där luckan mellan burarna är har jag klämt fast en "korg-tunnel" som ramp. Funkar jättebra! De hoppar och skuttar och visar sin glädje tydligt.
Vad härligt! Kan du inte sätta in en bild på hur det ser ut nu? Alltid roligt att se sådana lösningar!
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
Kan man få se bild? :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag ska försöka när har tid att sätta upp laptopen ;-P
#5 Kan dem inte sticka sig på den korgen? Hade inte vågat ha den, och jag hade tagit bort den luckan med, så att dem inte fastnar :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har funderat på det med #6, men de har haft den jättelänge och de har själva bitit den sån. Byter med jämna mellanrum. kanske får hitta på nåt annat så småningom. men luckan är ingen fara med, den går i golvet och de ligger gärna därunder. Måste kunna stänga där sen när det kommer ungar och så ändå.
#8 Dem kan fastna med klorna, råkade ett av mina marsvin utför.
men bara om de kliver på den, eller hur? nu är ju tunneln där istället :)
#10 Jo fast tunneln är ju inte lika bred som gallret, syns ju på bilden men jaja :) Din chansning :)
Jag uppgraderar buren efterhand ;)
Jättefint, ser helmysigt ut :) Vad fina färger det är på bullen :)
Ja Bullen är en rolig krabat. Inte så tam, men jättesnäll med tjejjerna, besjunger dem ofta ;P Han har en ridgeback har någon här på forumet informerat mig om, så han är väl lite för fin för att beblanda sig med människor, hehe. Silveragouti/vit?
Fniss, med tanke på hur "oren" ridgebackarna är tycker jag allt att han är lite oförskämt snobbig isf 
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Nog är han det alltid. Men jag låter han va som han är. Han är ointresserad av mat, inte gottegris som Lisabet, så det går inte att muta honom. Tror att han kan vara lite traumatiserad efter att ha bott med en översexuell kanin…
#16 haha har faktiskt oxå en ridgebackdam här hemma som inte är ett dugg intresserad av att beblanda sig med människor…
Inte än så länge iaf.. har haft henne i ca två månader.. kanske det kommer. :D
haha måste bero på ridgen då. stroppiga! 
Helt klart ! ;)
Modifiering! Ställde deras vägglösa hus (de sitter jämt på det taket) på ena sidan, och istället för tunneln tog jag en takpanna som jag brukar använda. Så roligt att se hur upplivade de blir av lite förändring (och osams om vem som får kolla först)
Jättefin bur, tyckte tunneln var väldigt smart faktiskt då den samtidigt blir som ett krypin.
Hahaha, underbara bilder & texter <3 härligt att se smågrisar som har de så bra!
#22 åh tack! :D