Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 689 ggr
Lyan
0

Sälja Yenna till avel?

Jag har ev. en som är intresserad av Yenna till avel, men jag vet inte hur jag ska göra.

Hennes mormor är satinbärare och hennes mor väldigt skygg, hon var inte skygg från början men väldigt ointresserad av att ta kontakt så hon hamnade lite i skymundan och jag hanterade inte henne så mycket. Hennes bror var lugn och snäll men inte heller han intresserad, men inte skygg. Bebisarna är än så länge som vanliga bebisar, spralliga men låter mig klappa dem och fingra på dem utan problem.

Pappa Birk är underbar men väldigt tråkig och okomplicerad (för mig som gillar raketrumpor och skållade troll), gjorde sig tam av sig själv och jag skulle i princip kunna hänga honom uppochner utan att han hade brytt sig. Hade jag erbjudit en bit banan hade han nog hängt sig själv uppochner ^^

Vad tycker ni?

Abico
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tycker inte du att det känns helt okej så tycker jag inte att du ska sälja henne till avel. Du känner ju själv dina marsvin och linjer bäst, är det inte ett marsvin som du själv skulle använt i avel ser jag ingen anledning till varför du skulle sälja henne vidare och låta någon annan göra det. Visst kan man vara ute efter olika saker i sin avel och olika marsvin passar olika bra till avel beroende på vad man lägger störst fokus på, men satinsläkt och eventuellt tråkigt beteende är ändå såpass "stora" grejer att det är någonting som man borde vilja undvika oavsett avelsmål…

Hanna 

Fridaaaa
0

Väldigt svårt det där. Är ju svårt att säga hur hon bli också, med tanke på hur go Birk är.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.