Kan marsvin äta kiwi?
Kan man ge marsvinen kiwi? För det är ju mycket c-vitamin i det. Tror ni att man även kan pressa lite kiwi i vattenflaskan som man skulle göra med t.e.x en brustablett om man vill ge dom mer c-vitamin? Vad tror/vet ni?
Jag tror inte du ska hälla något i flaskan, eftersom det bara ska vara rent vatten. Men mina marsvin älskar kiwi och jag tror dina också kommer tycka om det :)
#1# Måste bara fråga, har du något smart sätt som du skär kiwin till marsvinen på? Jag har försökt skiva kiwin men det blir bara kladdigt och äckligt.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 Okej tack så mycket! :) #2 Jag får sitta och klura lite jag också ;)
Mina marsvin tycker att kiwi är bläk :P Men prova du. Vattnet ska vara rent och inte har något konstigt i sig, det finns ingen anledning att tillsätta någonting (naturligt eller konstgjort) för att ge extra c-vitamin till friska marsvin.
Hanna
J du kan ge kiwi ibland, då såklart utan skal :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja, det går, men mina gillar inte det.
2# Jag skivar det i små bitar, men inte på något speciellt sätt :)
kan man ge marsvin persikor då??
Kiwi innehåller väl inte liknande syra som paprika? Jag oroar mig över munsvamp. Själv tycker jag att kiwi är lite surt, det är därför jag frågar och förlåt om jag kapar tråden med detta.
ska kiwin skalas?
Ja den ska skalas, som inlägg #5 sa :)
#11 Ja det är det jag menar 
Om man ger paprika för ofta så blir det ju munsvamp tillslut, om man har otur. Tack för ditt svar!
oj det missade jag :P tyckte att jag lästa allt ^^ men ibland kan man titta sifg bilnd. Tack =)