Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 1999 ggr
Lundquist
0

Hjälp med dålig bebis

jag behöver stödmata, mitt marsvins bebis, ligger bara på sidan å andas å piper, mamman bryr sig inte, min katt tog honom imorse, men vi rädda honom!, vad ska jag öra!jag vet ej vad jag ska göra, är brara ren panik! vad hur ska jag stödmata!! recpet med mera! snälla svara, han får bara inte dö!

www.svedjorna.n.nu

mys me marsvin :)

Lixim
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

För att stöd mata kan du andvända Critical Care (finns hos vetrinär) eller fortimel(finns hos apoteket) Men om katten tog honom kanske han är skadad? Kanske är bättre att ta en akut tid till vetrinären istället. Och ska du stödmata rekomenderar jag att andvända en sked. Ska du andvända en spruta så håll pipen mot kindens insida, så skulle sprutan fastna o sedan ´spruta en del så hamnar det inte i lungorna.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Lyan
0

Ligger han bara på sidan är kan skadad och måste till veterinär snarast! Det är tyvärr vanligt med inre blödningar och benbrott när  de blivit bitna och det måste man veta innan man gör något annat för att inte förvärra/förlänga lidandet

Lundquist
0

såren är läkta, min papap kör från jobbet, nu vi  ska in till vätrinär, han ligger inagför min tröja så han har det varmt,  finns det chans att han klara sig??

har tyvärr inget sådant du sa man kan stödmata med, jag är ensam hemma, så måste vänta på papap!

www.svedjorna.n.nu

Lixim
0

Toppen att ni ska till vetrinären.  Behöver ni stödmata så kommer nog vetrinären hjälpa er att hitta cc eller annat. Även om såren inte blöder så kan det ju lätt ha blivit en invärtes skada.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Lyan
0

#3 Om katten klapp honom i morse kan inte såren vara läkta. Hade han öppna bitsår menar du?

Hoppas det går bra hos vet!

Lundquist
0

undefined ja men de var pyttesmå, de har inte läkt e lote a panik, menar att de ser ok ut, de blöder ej… tror  ni att han överlever!!

www.svedjorna.n.nu

Fridaaaa
0

Kan bli inre blödningar. Hoppas han klarar sig och att veterinär kan rädda han!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lundquist
0

det e han ja ska behålla.. hoppas han klara sig han e den sovialste ju! älskar alla min djur! vill inte att någon ska dö!!

www.svedjorna.n.nu

Lyan
0

Ligger han bara på sidan är det tyvärr stor risk att han är allvarligt skadad

Håller tummarna!

Fridaaaa
0

sovialste? vad är det för ord?

Alla här inne älskar sina djur och vill deras bästa:) Hoppas det går bra med lillgrisen :D

[Strawberi]
0

Jag tror hon menar socialaste.

Lycka till!

Fridaaaa
0

#11 OKej :) Inte lätt att se hihi

[Alexis78]
0

#10# Att märka ord och lägga in smileys känns lite väl opassande i en så här tragisk tråd, vi märker ju alla att ts med all rätt är rädd och jätteorolig så försök att visa lite medkänsla.

Håller alla tummar ts och det kan absolut gå bra också, tappa inte hoppet förän ni pratat med vet.

Lundquist
0

tack allihopa, vätrinären sa att det knappt fanns hopp, han var väldigt torr, så han gav honom vätska, som vi skulle ge mer av lite senare, när vi kom, hem. när vi kom hem satt/låg han i min famn, efter 20 min somnada han in :( usch, va jag saknar honom, kan inte sluta gråta :( .. R.I.P. Svedjornas Kapten 'J' Sparrow

www.svedjorna.n.nu

[Alexis78]
0

#14# Usch vad tråkigt, så himla sorgligt. R.I.P lillkillen :-(

HannaVastervik
0

Usch, beklagar verkligen! :(

Lyan
0

Stackaren :'( Du gjorde vad du kunde iallafall!

Sov gott lilla bebis <3

Denna kommentar har tagits bort.
[NalaMeya]
0

Nej usch… Sov sött lillen

Men du gjorde som sagt allt du kunnat…

Lejonhjarta
0

Jag var med i morse när det hände. Rummet var stängt men dotterns siames brukar sova hos henne så hon gav sig 17 på att hon skulle in, tyvärr.

Fick ett litet jack på sidan av halsen men vi fick d att sluta blöda och han var pigg å fin. Enl vetrinären så var d trol chocken som satte in så han inte åt och tillslut fick honom att somna in.

Imon ska vi ha begravning, blev försent när jag äntligen kommit hem. Gråter

Hemskt att det hände å att det var enda hanen då vi skulle behålla honom då hans pappa inte finns mer…

Fridaaaa
0

#20 trist när det blir så Gråter Tyvärr är det oftast den man har bestämt att behålla med! Nej trist när sånt här händer Rynkar på näsan