Pcl ohyreshampo Försvinner
Fick i går reda på att Pcl Ohyreshamp kommer att försvinna från den svenska markanden :( vilket inne bär att jag nu måste leta ny sorts shampo för det enda målet, har tur som har 2 så gott som o användna flaskor hemma, men vad gör jag när dom tar slut :(
vi har på jobbet nu varit i kontackt med 3 olika grosister men alla har slut på det :( går man till webb butiker så står det att dom inte säljs i sverige längre :( deta gör mig smått frustrerad då det är det bästa medel jag använt,
Någon som har tipps och erfarenet av andra bra märken?
Kommer va rädd om dom två flaskor jag har nu, men om ett par veckor kommer 6 nya djur hitt och jag badar alla nya djur i detta så jag vet att dom inte för med sig något tillmina djur.
Alla tipps motages.
Ska i morgon till dom två djuraffärerna vi har i närheten och se om dom har några flaskor kvar, men det är nog ganska så slut där med är jag rädd för.
Vi använder ett ohyrespray som heter Exner Petguard, det fungerar jättebra! Hjälper mot "det mesta" och är fullständigt ogiftigt. Mannen som har patent på det har själv druckit utav det under en konferance för att visa att det är ofarligt. Man kan alltså använda sprayen även på mycket unga djur.
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
Jo jag har den med men tycker inte snöpt lika bra som pcl:en :(
Butiker som har PCL ohyresschampo i lager får fortfarande sälja dem fram till sista december i år. Det är inte för att medlet skulle vara farligt som det inte får säljas längre, utan för att tillverkaren inte vill betala den dyra avgiften till Kemikalieinspektionen för att förlänga tillståndet. Samma hände med två andra liknande märken för ett par år sedan.
Så leta runt i butikerna, ni kan fortfarande ha tur
Här finns de fortfarande att köpa, köpte själv 10 flaskor för inte så väldigt länge sedan. Fast nu lär jag inte behöva dem.
Jo dom sfärer som har säljer ju, men grosostetna gör det inte därimot, vi hade bestält frÅn ett ställe men fick so Ej då dom va slut, å även om grosistetna tar im kommer dom inte lämna ut till svenska affärer :(., Ska ta och beställa några därifrån i morgon ;) tack