Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 693 ggr
Mill4
0

Att resa med marsvin

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har just nu ett litet problem som jag funderat över. jag har ett distans förhållande med en kille i Skåne. Jag ska i slutet utav månaden resa dit en längre period och vet för tillfället inte om min "marsvinsvakt" kan då… jag har även funderat på att flytta till skåne i framtiden och då vill jag ju ha med mig mina grisar<3

Eftersom jag inte har körkort är frågan alltså… KAN och KLARAR marsvinen av en tågresa till helsingborg? Jag är lite skeptisk själv men vill gärna höra om någon gjort det, hur länge klarar dem av att resa i övrigt?

Lixim
0

Jag pendlade ofta för ett par år sedan, resan rörde sig om 1,5 - 2 timmar. Marsvinen var tvungna att följa med. Och dom älskade det! dom kulle sätta tassarna på bussens fönsterkarm och titta ut.  Men sen finns det ju marsvin som lätt blir stressade och inte skulle klara av det.

Så det beror ju helt på vilka individer man har.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Mill4
0

Ena marsvinet är väldiigt lugn det andra marsvinet har blivit lugnare men kan ibland bli lite stressad när man ska ta i henne osv.

Resan för mig är ju ca 6 timmar… Men minns när vi åkt till djuraffären för att klippa klor, jag fick bära dem i handuk och dem puttade hela tiden bort handuken för att dem ville titta ut haha <3

Lixim
0

Hade det vart nån av mina grisar hade jag nog inte åkt 6 timmar med dom. Hade det vart med bil hade det ju vart en annan sak. Men måste dom så måste dom, då är det bra med en stooor transport bur, kanske en handduk över sidorna så det känns tryggt, men framsidan som dom kan se ut ifrån, sedan ha en vattenflaska på bur dörren , och hö/grönsaker i buren. Ta t.e.x gurka så får dom i sig vatten om dom inte riktigt vågar dricka ur flaskan. Tåg kan ju vara väldigt stressigt.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Mill4
0

Ja precis… Känns väldigt tråkigt att det ska behöva vara så långt att åka + ett byte i hässleholm. Men som sagt får det vara min nödlösning. Tack för tipsen så hoppas jag att det löser sig till något bra :)

Royalz
0

Det är nog inga problem. Jag åker ofta med mina marsvin och då handlar det om många fler timmar än 6 timmar :) Bara dom har mat och vatten.