Vad har/är det här för ras/färg/teckning?
Ser ut som en choklad/golden/white, teddy/rex. Antagligen en blandras.. Teckningen heter ingenting.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
tycker han ser ut som en bladnng av teddy eller rex och virvel :) och tror samt likadant på färgen som strawberi..
Håller med de andra om färgen, ev. att han är buff istället för golden.
Däremot undrar jag om han glittrar så i verkligheten som han gör på bilden?
#4 Vad är det för skillnad på buff&golden?
Nej, eller ibland;$.. I vissa tillfällen ja, beror lite på vart han är. Brukar inte tänka på det så mke:o
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
#6 När du sa "längre päls", kan jag likagärna visa upp mitt andra marsvin. Jag tror inte han är buff, utan jag tror han är golden(?).
Dessutom vill jag gärna veta hans ras? Han är inte direkt strävhårig, som de kanske ser ut på bilden.
#7 Ja han ser golden ut, emn mörk buff kan se golden ut ;) Emmy (lyan) är en av dem är inne som vet sån bra 
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#8 Okej, tack:) Men ber om ursäkt, förstod inte riktigt de sista du skrev:$
#9 Skrev att Lyan här inne på mif (hennes användarnamn är det) hon har skrivit här i tråden, är duktig på sånt! Finns många duktiga på färger här inne 
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#10 Jaha, nu förstod jag:) Tack så mkt.
Anledningen till att jag frågade om han glittrade är att jag tycker han ser ut att kunna vara satin. Det kan vara väldigt svårt att se på strävhår men jag tycker hans röda och vita ser "genomskinligt" ut. Här finns bilder på satiner tagna i olika åldrar och ljus, den strävhåriga som är chocolate/cream/white borde vara lättast att jämföra med din.
Din andra är black/white/golden, men ras kan jag inte se på bilden, antingen merino (virvel i pannan), alpaca (två virvlar på rumpan och tasspäls som växer uppåt) eller texel (utan virvlar)
#12 När du säger det, måste jag faktiskt kolla ifall han glittrar, har aldrig riktigt tänkt på det förut.
Tack så mycket för all hjälp, ingen av killarna är direkt renrasiga, så du har säkert rätt bland raserna på de andra marsvinet. Men merino tror jag, efterssom han har lockig päls:)
Dissa hans "flintfläck" bak på rumpan. Det hände en olycka:(
#13 Ja, kolla det! Det finns nämligen en hemsk sjukdom som drabbar alla satiner :-(
Både texel, alpaca och merino har långhårig lockig päls, det är virvlarna som skiljer dem, alpaca=lockig peruan, merino=lockig coronet, texel=lockig sheltie. Jag tycker din kille ser ut som en alpaca om man tittar på #13, kolla på hans fötter, växer pälsen uppåt och lite kors och tvärs är han alpaca, växer den rakt neråt så är han texel eller merino
#14 USCH DÅ! Vad är det för sjukdom?:( Kollade honom, han glittrar bara på bild, vad jag kan se iallafall. (Rufus).
Här är en bild på honom, ser ut som om han glittrar. Men det gör han inte, vad jag ser iallafall (Om man tittar IRL).