Min brors marsvin
Ja.. detta inlägget ägnar jag åt min bror och ''mina'' marsvin,
Jag tog över pysen från en ägare, men min bror som varit så rädd för alla sorters gnagare, lovar han har nästan börjat gråta när man ber han titta på en liten dvärg hamster, han har ALDRIG tyckt om gnagare.
Men jag tog mig an Pysen då förra ägaren tröttnat och hans kompis dött, och en dag när jag kommer in sitter min pojkvän och min bror och myser med pysen (hade inte hunnit skaffa en kompis till honom, letade för fullt) och jag tappa hakan, nästa dag går jag in igen, då sitter han med sin flickvän och leker med Pysen. Dagen efter så satt han där inne själv, helt förälskad var han i lilla Pysen.
Och han har varit jätte rädd för mina chinchillor alltid, riktigt rädd menar jag då.. inte lite utan så sjukt mycket han kunde börja skrika om de närma sig… Nån dag efter ja hade hittat han kelande med pysen, i flera dagar i rad hittade jag han med handen i chinchilla buren, då skrek ja rakt ut ''ÄR DU SKUJk?! DU MÅSTE TILL DOKTORN ELLER NÅGOT'' så han bara ''vaddå bits dom ?'' klart de inte bits men han chocka ju vettet ur mig, han visste att jag letade efter en kompis till pysen och kom hem med lilla Juni eller ja han drog med mig ut till en djuraffär han ville ha en kompis.. Så vi bestlöt oss för Juni, och de mös och mös och tyckte om varandra jätte mycket.. Sen hade jag en bekant som skulle göra sig av med två ''bebisar'' (6mån), DE TOG HAN JU !!. Så det blev Bollie och Hjärtat (men han säger Hjartat som katerina i big brother)
Iallafall, för varje dag som går och så är jag fortfarande chockad, han har byggt en ''utegård'' till dom två hus till de, köpt en gigantisk bur (riktigt stor) han vill bygga sån fin ute gård men det lär ta tid då han börjat jobba.. Det är jätte kul att se att han tar hand om de och så. Men chocken är ju fortfarande kvar..
Så nu har jag inget marsvin alls, han tog ju mitt haha.. men det gör inget de är ju lyckliga med honom, han bjuder på grönsaks skålar, dyr mat och massa sånt och har de ute flera timmar om dagen :)
här kommer bilder också, inte världens bästa men man ser vad det är på dom :D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Verkligen jättesöta marsvin! Super gulliga
Jag önskar att min pojkvän kunde ha samma wake up call. Han gillar verkligen inte gnagare alls. Han gillar typ bara hundar och hästar och exotiska djur.
#15 han tackar så mycket det är hans ögonstenar :-) #16 man får nöja sig med det också, finns såna folk som inte gillar djur alls min bror är 22 därför chocken var så stor hehe. Jag har tur min kille köpte min första chinchilla till mig sen har han haft ett par hamstrar, han tjatar om marsvin ibland också men jag tycker inte tiden räcker till då vi har två hamstrar, tre hundar o tre chinchillor …. :-)
Bollie var jue SUPER SÖT!
M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen
#13 Naw så gulligt.
Min pojkvän, som fyller 22 iår har 1 eget marsvin ^^,
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Min Sambo var inte heller riktigt förtjust i att jag ville ha marsvin men nu är han nästan lika marsvinsgalen som jag, han går gärna fram till dem i buren och myser och klappar med dom
Kul när intresset smittar av sig!
Vad gulligt! : )
Supersöta bilder : )
Vilken fin liten historia!! :)
Åh, vilka fina små krabater! Verkligen jättesöta:)
#18 ja bollie är ju lång hårig egentligen, men han ville ha henne kort, så de inte skulle fastna hö i pälsen haha.. älskar hans resonomang ! :D
#19 ja det är ju tusan vad folk kan överraska en ibland, men jag blev jätte glad, nu ställer han ju iaf upp och matar och klappar och kelar med mina chillor när jag är borta och han stor trivs med det också, köper russin,knäckebröd och grejor och kommer in varannan kvar och ''kan chinchillor äta detta'' när han får ett nej går han och hämtar en kvist ifrån äppelträdet :)
#20 men de är ju så otroligt söta och fina djur ju :)
man kan inte låta bli att tycka om dom :)
#21 tack så jätte mycket :D
#22 japp det är det ju, :) han är för söt med dom nu, ska ta bilder på buren sen, mega bur kan man ju säga :)
#23 han tackar så mycket :)
Jag har alltid ett litet hopp om att den dagen vi flyttar ihop och jag tar marsvinen med mig att han ska se vilka glädjeämnen de är för hemmet.
Han har aldrig riktigt haft tillfälle att verkligen lära känna dem. Först hade vi distansförhållande och sen när vi flyttade ihop i Norge fick vi inte ha djur i lägenheten, så min syster hade dem hela den perioden.
Snart ska vi ha distans igen, ja, mycket är huller om buller. Men nästa gång vi bor tillsammans är kravet att vi skaffar en lägenhet där man få ha djur och då minsann ska han få se att marsvin gör mer än bajsar!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Så gulligt när han myser med dem =)
ALLA är verkligen söta ^^ Bollie va nått specielt :P
#25 oush vad tråkig syn, ja men hoppas allt går bra och att han ändrar synpunkt de flesta djur har en så underbar personlighet marsvin är ett av dessa djur kan jag tycka, de är underbara.. Och jätte fina :-) #26 ja han är för go :-) han älskar sina små svin, han hade dom uppe på övervåningen idag för att jag kom hem, lyckligt visade han upp att bollis päls blivit långt och krylligt :-)