Fobi för klo klippning!
Hej^^! Jag har nästan fobi för att klippa klor och får nästintill ångest när det är dags. Skulle verkligen behöva klippa klorna men vågar bara inte! jag har funderat på att ta hjälp utav djur affären djurmagasinet som är 5 min från mig. låter det som en bra idee eller borde jag åka till veterinär?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
om dem är tillräckligt kunniga på djurmagazinet så varför inte? Bara dem aktar pulpan osv :)
Ja om dem är duktiga på det så och vet hur dem ska göra. Men det är inte svårt att klippa själv :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag kallsvettades i början men efter nästan 15års kloklippande så procentuellt klipper man i pulpan väääldigt få ggr :) och när man råkar göra det så piper grisen till lite men det läker igen ! Våga prova men gör det gärna tillsammans med veterinär eller ngn som kan så slipper du oroa dig ensam hemma att du klipper för kort :) ,finns förövrigt klotänger med "klippa för långt skydd" det är en liten platt grej man kan fälla ner framför klotången som gör att man inte kan klippa mer än en liten bit åt gången, då gör det ingenting om djuret rör på sig heller för klon kan inte "åka in" längre och du råkar inte klippa av för mycket :)
#3 Skönt att höra att fler än jag kallsvettas lite av det haha^^ jag har prövat och prövat men min ena gris gall skriker så fort jag gör liite för långt, jag blir alldeles illamående av det hela :(
Låter som en smart grej, en gång ryckte ena grisen till precis när jag skulle klippa och det resulterade i att hela klon blev av klippt! Blödde bra länge, så gjorde inte min rädsla mindre XD
Ringde till dem och lät (enligt dem iallafall) som att dem var mycket erfarna av klo klippning^^ Så kanske åker dit idag och prövar ;)
TS, när du låter en annan lite mer erfaren kloklippare sköta det så får du vara vid sidan om och få en liten undervisning så kanske du själv vågar göra det i framtiden 
jag är iallafall inte rädd för att klippa klorna har klipt klorna på marsvinen själv sen jag var 11 år och har aldrig klippt i pulpan för men jag har ju sett tidigare när jag var liten hur mamma gjorde det på marsvinen 
Bara man är försiktig och koncentrerad och har bra lyse så kommer det nog att gå bra :)
http://emmaskaninselar.blogg.se/